Geir Øistein Startet 8.September.2011 Link til dette innlegget Startet 8.September.2011 Hei dere! Også teak laminaten blir jo slitt og stygg med tiden. Er det noe jeg kan behandle laminaten med for å få den til å holde seg fin? Sitér dette innlegget Link to post
bc45 Svart 9.September.2011 Link til dette innlegget Svart 9.September.2011 En forhandler av teak laminat fortalte meg engang at man kan vaske den med lunkent grønnsåpevann Sitér dette innlegget Link to post
Oliver Svart 9.September.2011 Link til dette innlegget Svart 9.September.2011 Teak laminat er det ikke så mye å gjøre med hvis det er slitt, vasking hjelper ikke mot slitasje, kun skitt. Hvis du kanskje mener teak finer er saken annerledes, den kan pusses opp hvis finersjiktet er helt og sitter fast. Det er skrevet mye om dette på Båtplassen. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 9.September.2011 Link til dette innlegget Svart 9.September.2011 (redigert) Jeg behandler min med Owatrol teakolje, smører på med pensel og tørker av med fille etter et kvarters tid. Den gir fin farge og en silkematt glans, uten å bygge lag utpå treverket. Edit: Mente på teak fineren da. Plastlaminat er en annen sak, det eneste jeg har fått til å fungere der er faktisk å massere inn Locobase hudkrem og polere det tørt etterpå. Blir nesten som nytt, og holder seg greit en sesong før man må etterbehandle litt.. Redigert 9.September.2011 av index (see edit history) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Geir Øistein Svart 9.September.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.September.2011 Takker for den dere! Har vasket med grønnsåpe så langt. Må vel først finne ut hva det eksakt er, men tror det er finer ja. Sitér dette innlegget Link to post
pipp Svart 9.September.2011 Link til dette innlegget Svart 9.September.2011 Sjefa bruker Joni møbelpuss. Blir som nytt. Det er gjort på 5 min, men må gjøres ett par ganger i løpet av sesongen. Sitér dette innlegget Link to post
Geir Øistein Svart 9.September.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.September.2011 Takk for den! Den burde jeg ha tenkt meg til. Møbelpuss funker jo på så mangt. Sånn er det når hode ikke henger med, hehe... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.