Geir Øistein Posted September 8, 2011 Share Posted September 8, 2011 Hei dere! Også teak laminaten blir jo slitt og stygg med tiden. Er det noe jeg kan behandle laminaten med for å få den til å holde seg fin? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
bc45 Posted September 9, 2011 Share Posted September 9, 2011 En forhandler av teak laminat fortalte meg engang at man kan vaske den med lunkent grønnsåpevann Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Oliver Posted September 9, 2011 Share Posted September 9, 2011 Teak laminat er det ikke så mye å gjøre med hvis det er slitt, vasking hjelper ikke mot slitasje, kun skitt. Hvis du kanskje mener teak finer er saken annerledes, den kan pusses opp hvis finersjiktet er helt og sitter fast. Det er skrevet mye om dette på Båtplassen. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
index Posted September 9, 2011 Share Posted September 9, 2011 (edited) Jeg behandler min med Owatrol teakolje, smører på med pensel og tørker av med fille etter et kvarters tid. Den gir fin farge og en silkematt glans, uten å bygge lag utpå treverket. Edit: Mente på teak fineren da. Plastlaminat er en annen sak, det eneste jeg har fått til å fungere der er faktisk å massere inn Locobase hudkrem og polere det tørt etterpå. Blir nesten som nytt, og holder seg greit en sesong før man må etterbehandle litt.. Edited September 9, 2011 by index (see edit history) Quote "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post Share on other sites More sharing options...
Geir Øistein Posted September 9, 2011 Author Share Posted September 9, 2011 Takker for den dere! Har vasket med grønnsåpe så langt. Må vel først finne ut hva det eksakt er, men tror det er finer ja. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
pipp Posted September 9, 2011 Share Posted September 9, 2011 Sjefa bruker Joni møbelpuss. Blir som nytt. Det er gjort på 5 min, men må gjøres ett par ganger i løpet av sesongen. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Geir Øistein Posted September 9, 2011 Author Share Posted September 9, 2011 Takk for den! Den burde jeg ha tenkt meg til. Møbelpuss funker jo på så mangt. Sånn er det når hode ikke henger med, hehe... Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts