borghans Startet 9.September.2011 Del på Facebook Startet 9.September.2011 Vurderer å sette inn en ekstra vanntank i min Viknes 880. Er det noen her som har erfaringer med dette? Jeg regner med at med 120 liter ekstra plassert nær kjølen litt fram i båten, så vil dette ha gunstig virkning på stabilitet, jeg kan redusere bruk av flaps, for å få ned bauen, og kanskje redusere litt på drivstoff forbruket?? Stemmer dette? At jeg øker vannkapasiteten med 120 liter er jo heller ikke å forakte. Sitér dette innlegget Link to post
Viknes 6BY Svart 9.September.2011 Del på Facebook Svart 9.September.2011 Hei, Bestilte min 880 for 3 årsiden med ekstra vanntank. Har montert inn ekstra ventiler etc, for å velge forbruks tank/ ballast etc. Kan bekrefte att dette bedrer stabilitet. Er en enkel jobb i 880 å legge denne inn under køy. (midt køy). Send gjerne im. Har hatt kontakt med Viknes sør, og de har vært svært behjelplig når det har vært spm. Antar du velger orginal tanen? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.