Jump to content

Amperemeteret fra Biltema, kommer det med shunt? (link)


Comforthe

Recommended Posts

Hei godt folk.

 

Noen som vet om Biltemas amperemeter, 258003, kommer med shunt eller "målering"?

 

Jeg tok en titt i manualen, men syntes ikke det kommer klart frem. Noen som vet hva de mener med å koble gul/blå, grå og grønn kabel direkte til pluss? Jeg jobber med elektronikk og må si at manualen for instrumentet var noe uklar.

 

Fint om noen som har instrumentet gidder å svare, eller om noen gidder å komme med en second opinion ut fra manualen.

 

Mvh,

Simen

Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme

Link to post
Share on other sites

Instrumentet kommer med magnetisk pickup som skal tres utenpå kabelen du skal måle strømmen i, om jeg tolker manualen rett. Strømmen i kabelen måles ved å måle magnetfeltet som strømmen setter opp rundt ledningen.

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Link to post
Share on other sites

Instrumentet kommer med magnetisk pickup som skal tres utenpå kabelen du skal måle strømmen i

 

Ja sånn tolket jeg det og. Syntes bare det var merkelig at det ikke står noe sted at denne pickupen følger med.

Redigert av Comforthe (see edit history)

Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme

Link to post
Share on other sites

De kan ikke kalle det amperemeter om det ikke følger med intern eller ekstern shunt eller magnetisk pickup. Da må de i så fall eksplisitt spesifisere at den ikke følger med og gi en peker til hvilket varenummmer som passer sammen med instrumentet.

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...