Comforthe Startet 9.September.2011 Del på Facebook Startet 9.September.2011 Hei godt folk. Noen som vet om Biltemas amperemeter, 258003, kommer med shunt eller "målering"? Jeg tok en titt i manualen, men syntes ikke det kommer klart frem. Noen som vet hva de mener med å koble gul/blå, grå og grønn kabel direkte til pluss? Jeg jobber med elektronikk og må si at manualen for instrumentet var noe uklar. Fint om noen som har instrumentet gidder å svare, eller om noen gidder å komme med en second opinion ut fra manualen. Mvh, Simen Sitér dette innlegget Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme Link to post
Sjøtunga Svart 9.September.2011 Del på Facebook Svart 9.September.2011 Instrumentet kommer med magnetisk pickup som skal tres utenpå kabelen du skal måle strømmen i, om jeg tolker manualen rett. Strømmen i kabelen måles ved å måle magnetfeltet som strømmen setter opp rundt ledningen. Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Comforthe Svart 9.September.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.September.2011 (redigert) Instrumentet kommer med magnetisk pickup som skal tres utenpå kabelen du skal måle strømmen i Ja sånn tolket jeg det og. Syntes bare det var merkelig at det ikke står noe sted at denne pickupen følger med. Redigert 9.September.2011 av Comforthe (see edit history) Sitér dette innlegget Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme Link to post
Sjøtunga Svart 9.September.2011 Del på Facebook Svart 9.September.2011 De kan ikke kalle det amperemeter om det ikke følger med intern eller ekstern shunt eller magnetisk pickup. Da må de i så fall eksplisitt spesifisere at den ikke følger med og gi en peker til hvilket varenummmer som passer sammen med instrumentet. Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Comforthe Svart 9.September.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.September.2011 Ja sånn burde det i alle fall være. Kanskje det bare er jeg som har litt for lave forventninger til Biltema her. Sitér dette innlegget Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme Link to post
Dinamo Svart 9.September.2011 Del på Facebook Svart 9.September.2011 slik eg tolker den manualen, so må giveren vera med i pakken, fordi desse tinga skal vera kalibrert i lag. Den motstanden som skal til for å kobla det til 24 volt, bør ogso vera med (200 ohm 5 watt) Magne Sitér dette innlegget Link to post
GlennIversen Svart 10.September.2011 Del på Facebook Svart 10.September.2011 Hvorfor koster båt mer en bil SE prisene her Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
tb55 Svart 10.September.2011 Del på Facebook Svart 10.September.2011 Kansje fordi båtinstr. er Wema (Bergens-produkt) og beregnet for maritimt bruk.... kvalitet og pris veit du.... :lol: Sitér dette innlegget Link to post
Smaapala Svart 10.September.2011 Del på Facebook Svart 10.September.2011 Nei det har nok med det som diskuteres her. med og uten "shunt" Smaapala Sitér dette innlegget Link to post
tb55 Svart 10.September.2011 Del på Facebook Svart 10.September.2011 .....Og med idenne pakken følger en "ring" som trees utenpå strømkabel, som da ikke skal kappes slik som på gammel-amperemeterne. Sitér dette innlegget Link to post
Kreima Svart 10.September.2011 Del på Facebook Svart 10.September.2011 Har montert dette i min båt nettop. Det følger med en spole som du trer +kabelen gjennom. På denne spolen er de 3 ledninger som du kobler til instrumentet. Sitér dette innlegget Link to post
Comforthe Svart 11.September.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.September.2011 Takk Kreima, da vet jeg det med sikkerhet. Sitér dette innlegget Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme Link to post
Comforthe Svart 11.September.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.September.2011 Forresten Kreima, hva er diameteren på spolen som følger med? Er du fornøyd med instrumentet? Sitér dette innlegget Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme Link to post
Kreima Svart 14.September.2011 Del på Facebook Svart 14.September.2011 Kan måle diameter i morgen(tipper ca.15 millimeter). Instrumentet fungerer som de skal. Sammen med voltmeter får du god indikasjon på batteristatus og lading Sitér dette innlegget Link to post
Kreima Svart 15.September.2011 Del på Facebook Svart 15.September.2011 Tippet riktig 15 millimeter diameter Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.