ivarulrik Startet 11.September.2011 Link til dette innlegget Startet 11.September.2011 Har montert en Hammerhead V8 6,5 ltr. Dette er en motor med kompressor. Hadde endel problemer med å få start på denne, men fikk den igang etterhvert. På prøveturen fungerte motoren helt perfekt. Smøreoljetrykk og kjv.temp var helt perfekt. Motoren har et anbefalt turtall på 3800 rpm. Etter prøveturen ble det tatt en noe lengre tur. Etter en times tid, begynte motoren å jage. Turtallet varierte mellom 5000 og ned til 3000 rpm, smo.trykk og kjv.temp var helt normale. Fikk da båten inn til kai og motoren stoppet av seg selv. Nå har det ikke blitt prøvd noe ny start på motoren enda. Er det noen som kan ha en formening om hva som kan være årsaken til slikt? Sitér dette innlegget Link to post
Vindfang Svart 11.September.2011 Link til dette innlegget Svart 11.September.2011 Hei Uten at jeg kjenner innsprøytingssystemet på denne motoren så er vel dette ofte ett resultat av for liten dieselleveranse til systemet eller luftproblemer. Sitér dette innlegget Link to post
Arwen Svart 2.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2012 Hei Jeg har samme motor. Det virker som et luftproblem, uten at jeg skal være veldig bastant. Sitér dette innlegget Arwen MAXUM 2800 SCR GM Marine Diesel 6,5 L V8 330 hp /m Mercruiser Bravo Two X Passport /m Mariner 5 hp Link to post
DieselDahl Svart 2.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2012 Kobler kompressoren ut og inn når dette skjer? Eller drives den kontinuerlig? Mener å ha lest at det har vært feil på dieselpumpa på noen sånne men vet ikke om det gjelder din motor. Hvis turtallet går så høyt som 5000rpm når den står i gir er det nok noe feil med dieselpumpa. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.