ivarulrik Posted September 11, 2011 Share Posted September 11, 2011 Har montert en Hammerhead V8 6,5 ltr. Dette er en motor med kompressor. Hadde endel problemer med å få start på denne, men fikk den igang etterhvert. På prøveturen fungerte motoren helt perfekt. Smøreoljetrykk og kjv.temp var helt perfekt. Motoren har et anbefalt turtall på 3800 rpm. Etter prøveturen ble det tatt en noe lengre tur. Etter en times tid, begynte motoren å jage. Turtallet varierte mellom 5000 og ned til 3000 rpm, smo.trykk og kjv.temp var helt normale. Fikk da båten inn til kai og motoren stoppet av seg selv. Nå har det ikke blitt prøvd noe ny start på motoren enda. Er det noen som kan ha en formening om hva som kan være årsaken til slikt? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Vindfang Posted September 11, 2011 Share Posted September 11, 2011 Hei Uten at jeg kjenner innsprøytingssystemet på denne motoren så er vel dette ofte ett resultat av for liten dieselleveranse til systemet eller luftproblemer. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Arwen Posted May 2, 2012 Share Posted May 2, 2012 Hei Jeg har samme motor. Det virker som et luftproblem, uten at jeg skal være veldig bastant. Quote Arwen MAXUM 2800 SCR GM Marine Diesel 6,5 L V8 330 hp /m Mercruiser Bravo Two X Passport /m Mariner 5 hp Link to post Share on other sites More sharing options...
DieselDahl Posted May 2, 2012 Share Posted May 2, 2012 Kobler kompressoren ut og inn når dette skjer? Eller drives den kontinuerlig? Mener å ha lest at det har vært feil på dieselpumpa på noen sånne men vet ikke om det gjelder din motor. Hvis turtallet går så høyt som 5000rpm når den står i gir er det nok noe feil med dieselpumpa. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.