Jump to content

Bravo 2 hekkaggregat: problem med å nå rett hastighet


roderunner

Recommended Posts

hei. Har en NB 840 med mercruiser 230 og Bravo 2 drev (220 timer/5 år). Skulle ut på fisketur i går og fikk en del problemer. Det er en stund siden båten har vært brukt. Regnet derfor med at det var en del groe. Da jeg var kommet ut av havna og skulle opp i marsjfart var det ikke mulig å nå mer enn 10 knop. Hadde rett turtall (3100). Dette skal vanligvis gi 17-20 knop. Regnet med at det bare var groe og fortsatte ca. 30 minutt. Ha gikk hastigheten 1-2 knop ned og det kom mekaniske lyder fra drevet og lett risting. Snudde da og klarte å liste meg hjem i 4 knop... Båten skulle opp nå i høst til belgbytte og ettersyn. Belg har ikke vært byttet men sjekket når mulig. Oljenivået til drevet er ok og det er ikke synlige tegn til oljelekkasje. Når jeg kom hjem virket da også som det ble harde inn/utkoblinger mellom fri og forover/revers.

 

Er det noen som har peiling på hva dette kan være?

 

Espen

Link to post
Share on other sites

Om det var groe kunne du sikker se med selvsyn ?. Dersom så var og du har gass i bånn i 30 min, da sliter du motor og aksling maksimalt. Er ikke overasket at den belastningen kan ha gitt nye skader. Du hadde vel gassen i bunn og belastet motoren og drev unormalt mye over 30 min da turtallet er under anbefalt ?

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...