Kimandre88 Posted September 11, 2011 Share Posted September 11, 2011 Hei jeg er på jakt etter ny kalesje til min neptun 23. Men ingen jeg har snakka med har mal til den. Har heller ikke lyst til og betale nesten 20000 for en skreddersydd. Noen som veit hvor jeg kan få tak en som har mal til denna? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
DieselDahl Posted September 11, 2011 Share Posted September 11, 2011 Hvis du har en gammel en så kan en salmaker lage en ny med den gamle som mal. Jens Sagen lager meget bra kallesjer og har kanskje malen? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
index Posted September 12, 2011 Share Posted September 12, 2011 De aller fleste som lager kalesjer nekter å bruke den gamle som mal, da passformen som regel blir litt så som så med en gammel slitt kalesje som grunnlag. Men såvidt meg bekjent er ikke prisen høyere for skreddersydd enn de som er laget etter mal? Nabobåten fikk nettopp ny kalesje etter mal, og denne betalte han 25.000,- for. Dette er en Hansvik 630. Jeg kan aldri tenke meg at den ville blitt noe dyrere skreddersydd. Quote "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post Share on other sites More sharing options...
:båt1 Posted September 12, 2011 Share Posted September 12, 2011 men jeg betalte ca 13 000 for en kalsesje etter mal på min rosanna her var det tre vinduer Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Worry II Posted September 12, 2011 Share Posted September 12, 2011 10% om du bestiller før 1. november, her: http://www.hansenprotection.no/marine/kalesjer/index.html Jeg ender opp med 9700,- for ny til min Marex 770 (masse stoff!) inkl. ekstra vinduer i fronten (som ikke var std.) Din Neptun ligger ikke i konfiguraturen her, men mail dem så svarer de kjapt ;-) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Kimandre88 Posted September 12, 2011 Author Share Posted September 12, 2011 Har snakka med de. De kunne ikke lage til min fordi de ikke hadde mal. Men fant noen i buskerud som kunne lage for 9000-9500 :) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Worry II Posted September 12, 2011 Share Posted September 12, 2011 Jeg trodde Helly Hansen hadde kjøpt opp rubbel og bit av disse malene,men da manglet de vel Neptun sine, da :-( Jaja, bra du fikk tak i noen som hadde,om ikke hadde det nok blitt dyrere ! Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
henrik braaten Posted October 2, 2012 Share Posted October 2, 2012 heisann ;) har du mail eller tlf/navn til de som lagde kalesje får deg? jeg har samme båt å trenger ny kanesje og jeg har ingen gamel jeg heller. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Kimandre88 Posted January 24, 2013 Author Share Posted January 24, 2013 Kanskje litt seint ute, men så ikke dette før nå. Det var http://www.buskerudbat.com/ her jeg bestillte. Blei veldig bra :) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts