Jump to content

mercury viking10hk hakker ved fullt pådrag


Hanziram

Recommended Posts

Jeg har en mercury viking 10 hk 2t som "hakker" ved fullt pådrag. jeg har kjørt med dette en stund, for det har gått bra så lenge jeg har slakket av litt. problemet nå er at den går bare ved 1/2 gass. drar du på mer hakker motoren, og holder du han der en stund kveles han. jeg har sjekket plugger og de er ok, den starter på første drag å går fint på tomgang. har noen en anelse på hva det kan være og hva jeg kan gjøre? jeg er ingen mekaniker, så trenger god forklaring :D

Link to post
Share on other sites

"Hakking" krever litt nærmere beskrivelse.

Kanskje ta opp med lyd eller video?

 

Kjapp hakking kan f.eks være tenningsproblemer.

Å bytte plugger er blant de første ting å prøve. Enkelt og billig.

Blant de ting du bør ha i reserve med i båten, godt innpakket slik at de ikke korroderer. Finnes spesielle tette tennplugg-emballasje i plst til 5-10 kr stykket.

 

Prøvd å trykke på "ballen" / håndpumpen på bensinslangen og sett om det skjer da?

Har du flere bensinslanger å prøve med? Lønner seg uansett å ha en i reserve.

I eldre håndpumper kan materiale løsne og hindre gjennomstrømning.

Link to post
Share on other sites

Takker for svar :D

da har jeg gått over slanger og sjekket for evt luftlekasje, sjekket bensinfilter, skiftet bensin og prøvd og pumpe under kjøring. Og det blir ikke noe bedre, så motoren får seg en snartur på verksted.

Jeg kommer tilbake og gir svar på problemet når de har funnet ut av det på verksted, så kansje det blir til hjelp for noen andre i fremtiden :D

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Skulle til å si det når jeg så denne tråden nå. Min stator tok også kvelden og det viste seg at de originale statorene var på grensen til feilprodusert, iallfall av mindre god kvalitet. Svært mange av dem har feilet. Kjennetegnes på at viklingen er støpt inn i rød plast, den forbedrete utgaven ser mer ut som en vanlig spole.

 

Men jeg har fortsatt problem med at den 'hoster' på ca 1500 omdr. :worry:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...