Jump to content

Oljeskift Volvo D4-260. Mobil devac


skhauge

Recommended Posts

I brukerhåndboken på side 70 står det hva som kreves av oljen.

-SAE 15W/40 er riktig multigrade-viskositet. Du kan også bruke SAE 30 "singelgrade".

-VDS-2, Denne oljen tilfredstiller VDS-2 og VDS-3.

-ACEA E7

-API CI-4, Denne oljen tilfredstiller API CI-4plus som overstiger kravet.

-Hvis du kjører på diesel med svovelinnhold over 1% kreves TBN > 15, denne oljen har TBN 12

-Mobil Delvac MX 15W-40 er en utmerket olje til denne motoren.

:flag_bp:

Link to post
Share on other sites

Skulle hatt den i pdf og lagret den på ipad. Det er suverent.

 

Åpne linken i innlegg 5 i Opera Mini på iPad'en, da får du valg om å åpne i iBooks, velg dette og dokumentet blir lagret i iBooks. Dette fungerer ikke med Safari eller Atomic Lite, jeg bare opp første siden av manualen. Sleit livet av meg for å få dette til tidligere i sommer før jeg forsøkte Opera Mini. Ellers er jo Dropbox utmerket for å synke dokumenter mellom flere enheter.

Link to post
Share on other sites

Du kan også bruke SAE 30 "singelgrade".

Da jeg byttet olje på mine VP D 12 i høst sjekket jeg mulighetene for å bruke singelgrad 30. Fikk svar at denne er god nok på gear, men tilfredstiller ikke VDS 2 eller VDS 3 slik som 15-W40 gjør.

Mobil har også 15-W40 VDS 4 som skal tåle lengere skiftintervaller.

 

Det finnes sikkert produsenter som leverer god nok singelgrad, og jeg tror fremdeles det hadde vært å foretrekke. Viskositetsforbedrerne i oljen kan ødelegge for andre egenskaper, og det er ikke mange som starter innenbordsmotoren når den holder under 0°C.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...