Jump to content

Mercruiser Bravo - Sette ut båt uten drevet på?


Frøken Fryd

Recommended Posts

Girvaieren kan jeg hekte av på innsiden så den ikke presser imot, men det må tettes der også, kanskje platen bør dekke alle 6 boltene.

Ellers så er det denne pakningen til oljeslangen jeg er usikker på, bygger den noe ut? Mener å huske at det kun var en liten o-ring på den siden.

Ellers så mener jeg at boltene ikke er gjenget helt inn så da må jeg tre innpå noen stor muttere eller noe for å få holdt platen på plass.

Link to post
Share on other sites

Jeg tror at det beste vil være å bruke en plate som dekker alle 6 boltene. Husker ikke om oljekoblingen er han eller hun på housingsiden. Originalbildet jeg har på PCen viser heller ikke dette særlig godt. Denne skal i utgangspunktet være tett. Med litt utvidet tankevirksonhet spiller det heller ingen rolle om vanninntaket er udekket. Om det hadde vær mulig å sette inn et blindlokk bare i drivakselåpningen hadde mye vært gjort, men da må du finne noe som passer ganske greit og som tetter. En god gammeldags gummibelg for for å åpne avløp med (om du finner en med nok diameter)? I kombinasjon med et par alu/stål/patentbånd i kryss mellom de fire øverste boltene.

Link to post
Share on other sites

Poenget er at sannsynligheten for at du får det tett er et godt stykke unna 100% (husk: olje tilkoblingen stikker en snau cm. ut) og konsekvensen av at det lekker inn sjøvann er at båten synker. Tviler på at takstmann lar det gå som akseptert risiko. Og hadde jeg drevet verksted hadde jeg aldri heist ut en båt hvor drevet var erstattet av et hjemmelaget lokk. Sett på et annet drev så lenge, eller sett båten på bukk, det pleier å finnes på marinaer....

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...