Jori Startet 15.September.2011 Del på Facebook Startet 15.September.2011 Som jeg har nevnt i en annen tråd, jeg er på jakt etter en short eller longblock. Nå viser det seg at jeg har Generasjon VI motorer. Jeg ser at det annonserer blokker til både generasjon V og VI. Til dere Mercruiser motorkyndige, hva er forskjellen? Jeg skal bl.a. sette over ett Horizon mpi sett, lar det seg gjøre på versjon V? Hva med andre deler som skal føres over? På forhånd takk Sitér dette innlegget Link to post
Bay_liner Svart 16.September.2011 Del på Facebook Svart 16.September.2011 (redigert) Du finner alt om alle Merc motorere her - også MPI 7.4 gen V, VI: http://www.marinemechanic.com/merc/distributors/mercurymarine/sterndrive/gmblockcodes1.PDF Gen V 1992-1996 Gen VI 1997-2001 Redigert 16.September.2011 av Bay_liner (see edit history) Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
Jori Svart 16.September.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.September.2011 Suverent Bay_liner. jeg brukte linken til å finne mer stoff på de sidene. Virker på meg som eneste forskjeller er "flat lifters" versus "roller lifters". Dette er vel hvordan løftearmene til ventilene fungerer vil jeg anta, uten å ha sett noe mer på det. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 16.September.2011 Del på Facebook Svart 16.September.2011 (redigert) Jeg mener å ha lest at det er flere forskjeller: Andre topplokk med annet boltmønster til innsuget og annen utforming av brennkammeret som gir vesentlig mer dreiemoment. Blokka mener jeg er lik, men pass på at den er forberedt for rulleløftere. Både rulleløftere og flat-tappets finns til nye og gamle motorer avhengig av oppsett. Bruk rollerkam i båt. Redigert 16.September.2011 av DieselDahl (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 16.September.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.September.2011 DieselDahl, du har helt rett med forskjellig innsug, innsugsmanifold og slikt. Jeg tenkte bare på motor som shortblock versjon. Topplokkene er like, men finnes i forskjellige varianter både på gen V og VI. Hvordan ser jeg at blokken er forberedt for rulleløftere? Jeg ser fra Mercruiser at flat lifters også tydelig er mye brukt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.