taunus Startet 15.September.2011 Del på Facebook Startet 15.September.2011 Noen som vet hvor mye strøm glødingen trekker til en Volvo Penta TAMD30. 4 sylindret diesel. Måler nå 26 ampere. Men føler det er litt lite. Motoren er blitt tregstartet nå på høsten. Sitér dette innlegget Link to post
Tarsis Svart 16.September.2011 Del på Facebook Svart 16.September.2011 Eg har målt mine det er ikkje samme motor men alikevel. Eg målte ca 24-26A per styk som etter 30 sek synker til ca12A. Altså ca 100A tilsammen. Eg gjorde det for å velge sikring som blei 125A. Eg har ein Sabb Status (IndenorXDP4.90) som orginalt var heilt uten sikringer. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 16.September.2011 Del på Facebook Svart 16.September.2011 Min gamle Ford Sabb mener jeg trakk ca 60A på max. 28 høres veldig lite ut. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
SveinHa Svart 16.September.2011 Del på Facebook Svart 16.September.2011 Lenge siden jeg har målt denslags men mener en plugg av standard type for Mercedes, VM, Perkins o.l. trekker 16-18 A kald og faller ned til rundt 10A når den gløder godt. Det ser da ut som om du har kun 2 som virker og det merkes nok godt på starten. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Worry II Svart 16.September.2011 Del på Facebook Svart 16.September.2011 Hvor lenge må du gløde før du får start, taunus ? Min bruker 35-40 sekunder på høsten.. Sitér dette innlegget Link to post
taunus Svart 16.September.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.September.2011 Takker for svar. Jeg gløder minst 30 sekunder. Men jeg skal egentlig bare starte en gang til i år ,og det er når den skal opp. Men vil ha dette i orden til neste sesong. Når jeg får skuta hjem skal jeg skru dem ut og lære noe............. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 16.September.2011 Del på Facebook Svart 16.September.2011 Hadde satt pris på om du la ut din kommende visdom på hvordan dette ble gjort, taunus Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.