Jump to content

Sperry/Sailor RT4801 VHF

jonol

Recommended Posts

Jeg har den :yesnod:, slik som på bildet i tillegg til et vanntett håndsett på flybridge.

Sailor har i alle år vært synonymt med kvalitet og det er ingen grunn til å tro at denne skal være dårligere enn de eldre. Selv synes jeg den er litt bakvendt å betjene DSC funksjonene, men jeg har ikke grunnlag for å sammenligne med andre. En fordel med 4801 i forhold til en del andre er at en kan automaisk sette opp en samtale med mobil- eller fasttelefon.

Kjøpte min ny for 2-3 år siden og eneste problemet jeg har hatt er at en gang slo overspenningsvernet ut. Iflg Sailor skjer det ved spenning over 15V. Selv har jeg ALDRI målt mer enn 14.6V men jeg synes nok at grensen på 15V er litt snau.....

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Hva er benevnelsen til det vantette handsettet du har på flybrigde?

Det er C4951WP. Brosjyre i PDF HER

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Det er C4951WP. Brosjyre i PDF HER

Jeg hadde den samme tidligere. Var plaget med at knappen på røret var lite "følsom" og vanskelig å operere. Etter henvendelse til Sailor fikk jeg et oppgraderingskit til røret. Etter å ha montert dette ble alle problemer løst. Burde vært sendt ut automatisk til alle med denne dårlige løsningen. Er helt sikkert ok på dagens modeller. Tror jeg kjøpte min i 2001.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...