jonol Startet 14.Desember.2004 Del på Facebook Startet 14.Desember.2004 (redigert) Jeg vurderer å kjøpe en slik VHF. Den består av en radiodel og betjeningsdel og den skal ha "alt". Sperry og Sailor RT4801 skal være identiske. Er det noen som kjenner til disse ?. Redigert 14.Desember.2004 av jonol (see edit history) Sitér dette innlegget Det er tryggere på havet enn på veiene ! Link to post
SveinHa Svart 14.Desember.2004 Del på Facebook Svart 14.Desember.2004 Jeg har den , slik som på bildet i tillegg til et vanntett håndsett på flybridge. Sailor har i alle år vært synonymt med kvalitet og det er ingen grunn til å tro at denne skal være dårligere enn de eldre. Selv synes jeg den er litt bakvendt å betjene DSC funksjonene, men jeg har ikke grunnlag for å sammenligne med andre. En fordel med 4801 i forhold til en del andre er at en kan automaisk sette opp en samtale med mobil- eller fasttelefon. Kjøpte min ny for 2-3 år siden og eneste problemet jeg har hatt er at en gang slo overspenningsvernet ut. Iflg Sailor skjer det ved spenning over 15V. Selv har jeg ALDRI målt mer enn 14.6V men jeg synes nok at grensen på 15V er litt snau..... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Flem340 Svart 14.Desember.2004 Del på Facebook Svart 14.Desember.2004 Jeg har den , slik som på bildet i tillegg til et vanntett håndsett på flybridge. Jeg har også en maken til bildet. Anbefaler en ekstern høytaler, da det ellers er vanskelig å høre anrom fra den lille høytaleren på handsettet. SveinHa: Hva er benevnelsen til det vantette handsettet du har på flybrigde? Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 14.Desember.2004 Del på Facebook Svart 14.Desember.2004 Hva er benevnelsen til det vantette handsettet du har på flybrigde?Det er C4951WP. Brosjyre i PDF HER Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Skancke Svart 15.Desember.2004 Del på Facebook Svart 15.Desember.2004 Det er C4951WP. Brosjyre i PDF HERJeg hadde den samme tidligere. Var plaget med at knappen på røret var lite "følsom" og vanskelig å operere. Etter henvendelse til Sailor fikk jeg et oppgraderingskit til røret. Etter å ha montert dette ble alle problemer løst. Burde vært sendt ut automatisk til alle med denne dårlige løsningen. Er helt sikkert ok på dagens modeller. Tror jeg kjøpte min i 2001. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.