Jump to content

Noen som har erfaring med yanmar 3Q 30?


Solholt 2

Recommended Posts

Motor havari i går....

Skal ta opp båten i dag. Så jeg skulle bare starte båten i går for og være sikker på at jeg hadde strøm. Peilet oljen for og være sikker. Startet opp, kjølevannet kom med en gang. Men den begynte og jage litt. Stusset litt på dette, så jeg kikker ned på motoren og der kommer en grå guffe opp av peilepinnen. Det er vel tydlig at toppen har gått???? Noen som har tatt en totaloverhaling av disse motorene og har peil på utgifter rundt dette. Syntes det er merkelig at den rykker på tomgang inne i havna.....

Link to post
Share on other sites

Noen år siden jeg hadde den motoren, men situasjonen minner om min. Helt uten varsel sprakk toppen i forbindelse med kjølekanalene og motoren tok inn vann i olja. Som viser seg som skummet eller uskummet caffe latte farge. Fikk en indikasjon om ca 25.000 for bytte eller var det rep av toppen.

 

Hvis du søker her på Baatplassen vil du se at det er flere som har hatt tilsvarende situasjon. Noen kaller sprukken topp for "typeproblem" for 3qm30.

evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...