kupling Startet 17.September.2011 Del på Facebook Startet 17.September.2011 Etter demont.av drevet startet jer opp for å kjøre gjennom frostveske ,olje lampa på dashbordet lyste.olje trykket er normalt 4 bar,det er nok olje på motoren.hva kan feilen være? Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 17.September.2011 Del på Facebook Svart 17.September.2011 Olje reservoaret til drevet er tomt e.l da hyler alarmen og oljelampen lyser... Mener det står i Owners Manual. mvh bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
kupling Svart 17.September.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.September.2011 Reservoaret til drevet var tomt,men fylte det opp etter på,lampen lyste fortsatt. Sitér dette innlegget Link to post
Trondwi Svart 17.September.2011 Del på Facebook Svart 17.September.2011 Min erfaring er at det alltid må etterfylles litt rett etter et oljeskift på drevet mitt, men kanskje ikke så rett etter... Trond Sitér dette innlegget Link to post
nordøy Svart 18.September.2011 Del på Facebook Svart 18.September.2011 Hei, om lampa for motoroljetrykk lyste kan det vere sensorfeil . Det er ein sensor/føler til oljetrykksmåleren/klokka, og ein sensor /føler til oljetrykks-alarmen. Mvh Egil Sitér dette innlegget Link to post
68 GT Svart 18.September.2011 Del på Facebook Svart 18.September.2011 Var det ikke noen modeller av 4,2D som hadde en produksjonsfeil på holderen til motorens oljefilter? Mener det var prat om at det var noe galt med gjengepartiet på holderen som gjorde at det ble en innvendig blødning mellom holder og filter. Var borti en slik motor som utløste lampe og alarm,ringte Bent på Ravn`s Garage,oppgav motornummeret og fikk beskjed om at det var holderen/adapteren til oljefilteret som var feilen.Fikk tilsent ny på garanti. Motoren hadde gått 2 sesonger før dette skjedde,nå har den gått smertefritt i 4 sesonger etter feilen ble utbedret.... Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
kupling Svart 19.September.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.September.2011 Takk for alle svar, var ute i båten idag ,slo på hoved strøm bryteren og startet opp, oljelampen var slukket.mvh.Elwaro9000. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.