Møkkalasset Startet 17.September.2011 Del på Facebook Startet 17.September.2011 Jeg har planer om å sette inn et vindu retning forut på toalettrommet. Dette for å ha kontroll når jeg er på toalettet ved båttur alene. Jeg stopper alltid båten i slike situasjoner, men selv ved "bimmelim" føler jeg at jeg ikke har kontroll med møtende båter. Er dette vanlig handelsvare hos glassmester? Planen er å rigge dette slik at det blir et speil fra kabinsiden, og vindu fra toalettrommet. Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 17.September.2011 Del på Facebook Svart 17.September.2011 Bytt ut førestolen med en portapotti... problemet løst :-) Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Møkkalasset Svart 17.September.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.September.2011 Ha ha. Plusspoeng for kreativiteten! Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 17.September.2011 Del på Facebook Svart 17.September.2011 Tror du får kjøpt en slags speilfilm å klistre på vanlig glass. Husk bare å vende det den riktige veien !! Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
A.T. Svart 17.September.2011 Del på Facebook Svart 17.September.2011 endelig en aktuell problemstiling! hva med radar på dass? Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 18.September.2011 Del på Facebook Svart 18.September.2011 Som du egentlig kan lese av svarene så bør du fortsette å stoppe båten. Er uansett begrenset hva du får utrettet av navigasjon fra dass. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 18.September.2011 Del på Facebook Svart 18.September.2011 (redigert) Om du er aleine på tur, så trenger du vel ikke lukke dassdøren... med mindre du er utrolig sjenert da... Redigert 18.September.2011 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
SvartRøyk Svart 18.September.2011 Del på Facebook Svart 18.September.2011 Periskop... Sitér dette innlegget Link to post
volfro Svart 18.September.2011 Del på Facebook Svart 18.September.2011 Ekstra dass på dekk? Sitér dette innlegget Link to post
Sverre--- Svart 18.September.2011 Del på Facebook Svart 18.September.2011 Hva med et slikt på fordekket? http://humor911.no/item/ville_du_brukt_dette_toalettet~e20329ff80cc76b0/ Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 18.September.2011 Del på Facebook Svart 18.September.2011 Tilfeldig nick, Møkkalasset? Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 18.September.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.September.2011 Bortsett fra mateco som faktisk er den eneste som har svart på spørsmålet, så var det tydeligvis mange som syntes det var gøy å ha det litt morsomt med denne saken. Jeg gir honnør til Fru Jacobsen som har en raffinert humor. - Nei, det hjelper ikke å ha dassdøra åpen. Det hjelper ikke å kikke ut sidevinduene. Det er fremover jeg vil ha kontroll på møtende båter. Jeg har styremaskin så det kan også være aktuelt å benytte toalettet i fart i åpen sjø, men det kan skje mye på et par minutter. Mange som kjører fort. Man kan da avbryte det "nødvendige ærend" og avverge en ulykke. - Nei, Møkkalasset er ikke et tilfeldig nick. Møkkalasset er et fyr på utsiden av Kilsund/Tvedestrandsfjorden. Kjent sjømerke. Så, eventuelt takk for andre svar "on topic".... Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 18.September.2011 Del på Facebook Svart 18.September.2011 Vet ikke om du regner dette svaret for "on topic", men hva med et fjernstyrt lite videokamera? Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 18.September.2011 Del på Facebook Svart 18.September.2011 (redigert) Ja, dere skulle vært på transportmessa og sett hva militæret haddet tatt med seg. De hadde fjernstyrt maskingevær med varmesøkende, vanlig og nattkamera som kunne zoome inn fra noen kilometer til bare 50 meter. Det hadde vært noe i båten både på dass og ellers. Redigert 18.September.2011 av Polarn (see edit history) Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
index Svart 18.September.2011 Del på Facebook Svart 18.September.2011 Problemet med slike speil er at de virker begge veier, dvs skrur du på lyset der inne har du speil på toalettet og vindu inn. Greit når du er alene, litt dumt på familietur... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
EIN Svart 18.September.2011 Del på Facebook Svart 18.September.2011 Hva med vanlig gardin som kan trekkes for når du ikke titter ut. Jeg regner med at hvis det er noen i nærheten, så har du ikke behov å titte ut. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 19.September.2011 Del på Facebook Svart 19.September.2011 Vel, hva driver du egentlig med på dass? Hvor lang tid tar besøket? Dersom båten ligger på trygg kurs og det ikke er noen i nærheten har du god tid på deg. Sitér dette innlegget Link to post
Lovart låring Svart 19.September.2011 Del på Facebook Svart 19.September.2011 (redigert) Hva med noe så enkelt som en bøtte? Bøtte m/ pose eller saltvann ( spørs hva jeg må gjøre ) oppi har løst mine probs når jeg er ute alene. Red: ser nå at jeg er utenfor topic. Me so solly Lykke til med å finne gode løsninger. Redigert 19.September.2011 av Lovart låring (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
RSL Svart 19.September.2011 Del på Facebook Svart 19.September.2011 Jeg stopper alltid båten i slike situasjoner, men selv ved "bimmelim" føler jeg at jeg ikke har kontroll med møtende båter. Om du har stoppet båten, har du ikke kontroll med møtende båter..... NEI... men la oss håpe at de som sitter i de andre båtene har det. Om du står stille, vil alle andre båter som beveger seg i din retning være møtende båter. Du trenger med andre ord en 360graders kuppel, slik at du får fulgt med i alle retninger. Hvor kjapt du klarer å knipe av en kabel og komme deg opp til styreposisjon, sette båten i gir og frese unna båter som ser ut til å sikte på deg aner jeg ikke, men om dette er en reell frykt du har, er kanskje to sorte kuler en nyttig investering. "IKKE UNDER KOMMANDO Et fartøy som av en eller annen uforutsett grunn ikke lenger kan manøvreres skikkelig, for eksempel grunnet feil ved ror eller maskineri, sies å være i en ikke-under-kommando-situasjon. Slike fartøy skal ha to røde, rundtlysende lanterner plassert over hverandre. Fartøy under 12 meter trenger ikke nødvendigvis å bruke ikke-under-kommando-lys. Dagsignalet er to svarte kuler over hverandre." RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
index Svart 19.September.2011 Del på Facebook Svart 19.September.2011 Kanskje en ekstra styreposisjon på toalettet hadde gjort seg, kombinert med store vinduer til alle kanter? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Møkkalasset Svart 31.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Januar.2012 Ja, ja. Jeg gir meg ikke. Nå er jeg i gang med jobben. Følg med følg med... Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 22.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mars.2012 Da har glassmesteren montert speilene i skapet. Ryggen i skapet er et såkalt "argusspeil", der men kan se igjennom fra den mørkeste siden, d.v.s. fra toalettet. Pris for begge speilene inkl. montering var 1090,-. Blir spennende å se om jeg får den ønskede effekten, men det ser lovende ut. Sitér dette innlegget Link to post
maskinisten71 Svart 22.Mars.2012 Del på Facebook Svart 22.Mars.2012 Det ble jo (drit)bra Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 22.Mars.2012 Del på Facebook Svart 22.Mars.2012 Kreativitet og fantasi med samme prinsipp: Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 23.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mars.2012 Nå er skapet montert i båten. 100 % i tråd med ønsket effekt. I dagslys vil toalettet alltid være den "mørke side". Og det er det jeg er ute etter. Man kan da ikke se inn, men ut. Båten står fortsatt hos Agder Boat og Mr. Zonneveld var ombord og så på løsningen. Han syntes det var en god idé og det tar jeg som et kompliment, Utsikt fra toalettet: Alminnelig speil med døren lukket: Fra cabin ser det slik ut: Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.