Pirate of Soon Startet 19.September.2011 Del på Facebook Startet 19.September.2011 Noen som har prøvd dette? Gelcoat Filler To-komponent polyestersparkel for riper og småskader. Gelcoat Filler er en farget masse som er svært lett å påføre. Kan strykes rett på værutsatt gelcoat som er vasket og slipt. Tørker hurtig og kan slipes for å oppnå en jevn og blank overflate. Jeg har noen små kosmetiske sår, "sprekker". Samt forrige eier har byttet bøjler for kalesjen, slik at det er noen hull som er fylt igjen med noe som ikke har samme farge som skroget. Er det noen som har gode erfaringer med dette produktet, og hvor store reperasjoner kan det brukes på? Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 19.September.2011 Del på Facebook Svart 19.September.2011 Har brukt dette en del, og det fungerer fint. Bør ikke brukes på for dype skader, da bør det fylles opp med noe annet først, slik som epoxy e.l. og det kan være vanskelig å treffe helt på fargen på litt eldre båter. Ellers er det rett frem, legg på litt høyere enn omkringliggende gelcoat, og slip jevnt med vannslipepapir og så polere til slutt så blir det helt jevnt og glatt, og de stedene jeg har brukt det ser det ut til å holde greit. Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 19.September.2011 Del på Facebook Svart 19.September.2011 Plastic-Padding gel-coat filler er jo et ypperlig produkt til dette. To-komp. masse som herder på 10 min. Brukes til små hull og gel-coat skader ellers. Hvit farge.Slipes og pusses med etterfølgende polering. Clas O. har dette i butikken. Sitér dette innlegget Link to post
skhauge Svart 19.September.2011 Del på Facebook Svart 19.September.2011 Har brukt det et par ganger. Fungerer bra. Avslutter med våtsliping K2000 og deretter polering. Bruk litt tid og det blir strøkent. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.