bliss X Posted September 19, 2011 Share Posted September 19, 2011 Har tidligere fulgt litt med på den lange (og litt bedrøvlige) historien om Sigurd Coates og «Britannia» som ble liggende i Son i vinter men har ikke lest eller hørt noe om prosjektet på lang tid. Noen som er mer oppdatert på dette? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Lars H. Posted September 19, 2011 Share Posted September 19, 2011 (edited) Har ikke sett noen arbeidsaktivitet ombord der denne sesongen, og hun begynner å se litt medtatt ut synes jeg. Er lommeboken tom, mon tro? Lars H. Edited September 19, 2011 by Lars H. (see edit history) Quote Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post Share on other sites More sharing options...
S/Y Emma Posted September 19, 2011 Share Posted September 19, 2011 Verdien går nok relativt raskt nedover utan vedlikehald vil eg tru... Quote Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post Share on other sites More sharing options...
Framtia Posted September 19, 2011 Share Posted September 19, 2011 Her er litt om status fra tidligere i år. Moss avis, mars 2011 Havna, april 2011 Lokalmagasinet, mai 2011 Seilas, juli 2011 Quote Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post Share on other sites More sharing options...
Hulda Posted September 19, 2011 Share Posted September 19, 2011 Man skal ikke se bort fra at 'statusen' er drømmer fra eieren. For meg ser det ut til at båten beklageligvis kun ligger der og samler måkeskitt. Så langt i år sier ryktene at det ikke har blitt gjort noe ombord i det hele tatt. Det er virkelig synd at en slik flott båt nå ligger og forfaller. Pengesekken gikk nok tom for lenge siden. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
bliss X Posted September 19, 2011 Author Share Posted September 19, 2011 Artiklene som det ble linket til er mye reprise fra 2010. Alt blir bra til sommeren, men ingenting skjer. Trist sak Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
bliss X Posted September 20, 2011 Author Share Posted September 20, 2011 For meg ser det ut til at båten beklageligvis kun ligger der og samler måkeskitt. Så langt i år sier ryktene at det ikke har blitt gjort noe ombord i det hele tatt. Det er virkelig synd at en slik flott båt nå ligger og forfaller. Pengesekken gikk nok tom for lenge siden. Ble litt nysjerrig, så jeg tok en tur for å "inspisere" og forhøre meg litt. Fikk opplyst at det ble jobbet ombord i vinter, men at all aktivitet hadde opphørt i juni. Man regnet med at skuta ble liggende der denne vinteren også, og det ser rett og slett for j.. ut. Ingen tvil om hvem som har ovetatt kontrollen ombord. Dette er tragisk. Det er vel snart 20 år siden man startet byggingen? Håper virkelig noen forbarmer seg over denne lekre skuta. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Posted September 20, 2011 Share Posted September 20, 2011 Eier er nok ganske tom for penger og skuta forfaller fort nå. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Careka Posted September 21, 2011 Share Posted September 21, 2011 Trist, han bør jo kunne selge endel andeler, slik at det kommer kapital på bordet for å drive denne skuta videre, han har jo kjempet lenge for å komme dit han er nå. Den koster fort 1 mil i året og vedlikeholde skikkeligt. i Topp shape. Quote Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post Share on other sites More sharing options...
Allan E Posted September 21, 2011 Share Posted September 21, 2011 Hei blizz X, nå la du ut et bilde som viser hvor sliten båten er nå. Har du et annet som viser hvilken skjønnhet denne skuta er? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
bliss X Posted September 23, 2011 Author Share Posted September 23, 2011 Har du et annet som viser hvilken skjønnhet denne skuta er? Hei Allan E. Nei desverre. Har bare de bildene jeg tok her om dagen og de viser stort sett det samme. Jeg synes det er litt rart at det ikke er mer oppmerksomhet rundt dette men det kommer kanskje av at båten ikke er tiltenkt å skulle seile i norske fravann? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
bliss X Posted September 23, 2011 Author Share Posted September 23, 2011 Fant en blogg om Britannia fra 2009. Her er det en del bilder http://britannia09.norladies.no/#home Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
GeirFrode Posted October 14, 2011 Share Posted October 14, 2011 Etter å ha ligget på vent i Son de siste to årene, er «Britannia» nå solgt til nye eiere i England. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
kito Posted October 14, 2011 Share Posted October 14, 2011 Så bra at den får et godt hjem Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
alphaman Posted October 14, 2011 Share Posted October 14, 2011 det høres ut som en bra løsning for nåværende eier og ny eier Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
bliss X Posted January 1, 2012 Author Share Posted January 1, 2012 Ligger der fortsatt. Noen som kjenner status? I følge artikkelen fra oktober: Nå skal det forberedes for transport og båten skal sikres, før den slepes til England neste uke. Men når den blir ferdig, da kommer «Britannia» tilbake til Son på besøk, sier Coates. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
bliss X Posted January 1, 2012 Author Share Posted January 1, 2012 Fant en oppdatering fra 13. desember. Det er tatt arrest i båten: En henvendelse til tingretten viser at det ble tatt arrest i skipet 27. oktober. Årsaken er et påstått krav fra Ryggeselskapet Tangen Invest AS. Kravet lyder på inntil 1,4 mill. kroner. http://www.moss-avis.no/nyheter/britannia-ligger-fortsatt-i-son-1.6661874 Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Coast Posted January 24, 2012 Share Posted January 24, 2012 Eieren ville ta tilbake båten sin fra Namsmannens arrest Quote Vestlandskutter Fairline Nidelv Marex Hansvik Manzanita Bever Oceanis 323 Zodiac, BB11, First 40.7 NB 8700 Link to post Share on other sites More sharing options...
S/Y Emma Posted January 24, 2012 Share Posted January 24, 2012 Jøye meg for ein situasjon... Og i mellomtida ligg båten til forfall? Quote Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post Share on other sites More sharing options...
Atrox Posted January 24, 2012 Share Posted January 24, 2012 Kommentar fra Coates: http://www.moss-avis.no/nyheter/coates-drar-ikke-for-arresten-er-opphevet-1.6731195 Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Hulda Posted January 24, 2012 Share Posted January 24, 2012 Det er underlig å bestille taubåt uten å kommunisere dette til arrestforvalter samt de som har krav i båten. Såpass skjønner til og med jeg. Og, båten ligger slik den har ligget i lange tider, og forfaller. Dette er en tragisk såpeopera. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Roald Posted January 24, 2012 Share Posted January 24, 2012 Begge lå der når jeg passerte i på veg hjem. Slepebåten lå ved bryggen i Soon mens Britannia lå på svai. Roald Quote Norsk Trawler klubb Vår båt Tarpoon Link to post Share on other sites More sharing options...
-Balder- Posted January 27, 2012 Share Posted January 27, 2012 Å nå er den tauet vekk Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Hulda Posted January 27, 2012 Share Posted January 27, 2012 Flott! Får håpe tauingen går bra og at båten får et bra 'hjem'. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
bliss X Posted January 27, 2012 Author Share Posted January 27, 2012 Står litt om det her: http://www.lokalmagasinet.no/ Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts