Jump to content

Iridium 9595 eller 9555


Enzo

Recommended Posts

Jeg er i markedet for en satelitt-telefon for å kunne motta og sende mail/sms samt kunne motta samtaler og i utebtydelige tilfeller også ringe om det skulle bli nødvendig.

 

Ser at det vel er iridium jeg bør ha men så er det disse to typene som er tilgjengelig i bruktmarkedet

9595 som er en gammel type og etterfølgere 9555.

 

Er det noen som har peiling på den egentlige forskjellen på disse to og kan komme med anbefalinger. Jeg trenger den strengt tatt ikke før til våren og kan også kjøpe i utlandet om det er svinaktig mye billigere der

Link to post
Share on other sites

har fått tilbud om enfleet broadband 150 (150kb data + telefoni) til 1.- ved binding mot abbonement på 351.- i 36mnd. som inkluderer 4,5MB data per måned. Bruk over 4,5MB er priset til :

 

USD 10,40 per MB

USD 1,15 per ringeminutt

 

Det blir jo hundrevis av mailer i mnd eller Vg.no åpnet 3-4ggr :rolleyes: ergo mer databruk enn jeg klarer å bruke men for 12600.- så er det vel ikke uoverkommelig med en slik løsning.

En iridiumtelefon koster vel oppunder denne summen + tellerskritt.

 

 

Noen med noen tanker rundt dette ?

Redigert av Enzo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Jeg har ikke kjøpt noe enda, og har noen andre greier på gang som gjør at jeg muligens ikke trenger å kjøpe i det heletatt.

 

Undersøkte litt om denne inmarsatbaserte billigtelefonen også og på forumene så virker det som folk er misfornøyd med den så det blir iridium om jeg skal handle

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...