Jan E. Startet 19.September.2011 Del på Facebook Startet 19.September.2011 I bilbransjen gjelder garantien fortsatt om service er tatt på godkjent uoriginalt verksted. Gjelder det samme inne båtmotor bransjen? Hva gjelder eventuelt der? Må det f.eks. være en Norboat registrert verksted? Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
DieselDahl Svart 19.September.2011 Del på Facebook Svart 19.September.2011 Neida, du kan gjøre det selv tilogmed. Men førstegangsservice pleier å kreves utført av forhandler/autorsiert merkeverksted. Etterpå holder det at du sannsynliggjør at service er utført ihht serviceprogrammet. Det innebærer i tillegg til olje, -filter m.m. også inspeksjoner, med det ansvar det innebærer..... Sitér dette innlegget Link to post
Jan E. Svart 19.September.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.September.2011 Er det noe som er testet ut i praksis, uten problemer. Eller gjelder det etter en rettskjennelse? I manualen står det at service skal taes av autorisert verksted. Så vil tro om en ikke har annet en første kvittering, så kan det skape en del problemer? Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
Mouche Svart 20.September.2011 Del på Facebook Svart 20.September.2011 Forbrukerkjøpsloven gjelder i allefall uansett så lenge man har gjort det som skal gjøres, på en måte som det skal gjøres og med de oljer etc som er egnet for formålet. Siden en garanti bare kan gi noe mere/ytterligere enn hva Forbrukerkjøpsloven gir av rettigheter så er ikke garanti så viktig lenger. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Sydvesten Svart 20.September.2011 Del på Facebook Svart 20.September.2011 Neida, du kan gjøre det selv tilogmed. Men førstegangsservice pleier å kreves utført av forhandler/autorsiert merkeverksted. Etterpå holder det at du sannsynliggjør at service er utført ihht serviceprogrammet. Mulig det, men om du gjør det på et merkeverksted så slipper du å sannsynliggjøre noe som helst.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Joerg Becker Svart 20.September.2011 Del på Facebook Svart 20.September.2011 Mht. olje, filter og kvaliteten er det vel ikke noe problem. Men tenning, trykk- og vakuumtest på f.eks. girhus, vedlikehold/vinterservice av innsprøytingsystemer m.m. som krever en del utsyr, hen til å bestemme tilstand og utskiftingsmodenhet for å unngå videre skader er noe jeg ville si at de fleste verken klarer eller gjør. Garanti og FB-loven er en sake. Kulanse fra verkstedet og/eller produsenten får man bare når ting ble gjort riktig. Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Jan E. Svart 20.September.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.September.2011 Problemet mitt er at merke verkstedet er ganske langt borte, så de tar seg godt betalt for kjøring. I tillegg sa de at om det viser seg at de må bytte noe utenom det normale kom kanskje betaling på dobbel kjøring, siden de da må kjøre en ekstra tur. Men i nærheten er det nok av verksteder som driver med andre motorer, og er "autoriserte" på sin måte. Så spørsmålet blir da hva disse verkstedene må inneha av godkjenninger for eventuelt å være erstatning for det originale? Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.