Gronning Posted September 19, 2011 Share Posted September 19, 2011 Hei jeg skal nå kjøpe meg en sjark for og begynne å fiske med teiner, trenger derfor litt hjelp angående båtkjøp har sett litt på denne http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=30624553 og synes den så ganske grei ut. men trenger råd fra folk som har litt peiling på akkuratt dette. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
hanto1 Posted September 20, 2011 Share Posted September 20, 2011 Hvis du vil ha båt med bakk og hytte hadde jeg valgt en større båt, 23-26 fot, da har du større dekksplass& båten er mere sjødyktig og stødig. Skal du ha en liten båt på ca 20 fot hadde jeg gått for åpen båt slik at man får litt dekksplass ombord. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
index Posted September 20, 2011 Share Posted September 20, 2011 Veldig dekkende overskrift i annonsen, den var virkelig bra liten ja... Quote "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post Share on other sites More sharing options...
Gronning Posted September 20, 2011 Author Share Posted September 20, 2011 syntes egentli det så ut som den hadde bra med dekksplass jeg, skal se på noe annet også ;) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Svaap Posted September 20, 2011 Share Posted September 20, 2011 (edited) Hva med denne: http://www.finn.no/finn/boat/used/viewimage?finnkode=30765169 Edited September 20, 2011 by Svaap (see edit history) Quote Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post Share on other sites More sharing options...
Gronning Posted September 20, 2011 Author Share Posted September 20, 2011 Så bra ut den, har tenkt litt på denne http://www.finn.no/finn/boat/used/viewimage?finnkode=29220585 tenkte å legge i litt mer penger for å få en litt bedre sjark så det ikke blir så veldig mye jobb me den, Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Christel III Posted September 21, 2011 Share Posted September 21, 2011 Den siste var veldig fin! Løp og kjøp før jeg gjør det:-) Quote MvhSimon Link to post Share on other sites More sharing options...
ivar Posted September 21, 2011 Share Posted September 21, 2011 (edited) Den Skorgenesen så jo riktig så lekker ut i treverket. Til teinefiske så ville jeg aller helst hatt en båt med tverr hekk , med rund hekk så er det mye plass som går bort. her er en 22 Malo , åpen da vel å merke http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=30526576 Edited September 21, 2011 by ivar (see edit history) Quote Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post Share on other sites More sharing options...
hanto1 Posted September 21, 2011 Share Posted September 21, 2011 Når prisen begynner å nærme seg 90-100K hadde jeg gått for plast, Malo eller Tromøy 23 e.l. Vær obs på høyde på rekka, den bør være i lårhøyde ellers er det lett å vippe overbord. Har mere enn en gang blitt reddet av rekka i dårlig vær. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Zenit Posted September 21, 2011 Share Posted September 21, 2011 Ikke akkurat sjark, men har selv vært veldig fornøyd med Øien 530F til teiner og garn, med bensin eller elektrisk kraftblokk. Garna setter en uten problemer over baugen, ingenting i veien slik at garna kan sette seg fast i noe. Slik båt: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=30705978 Og det ikke jeg som er selgeren her bare for å ha det på det rene. Kommer jo an på hvor mange teiner og garn en har tenkt å benytte seg av, men til hobby fiske er denne veldig bra, Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Gronning Posted September 21, 2011 Author Share Posted September 21, 2011 (edited) Blir vell den Skorgenes sjarken ja :) Men er det noen som har peiling på hvordan oppvarming jeg skal ha i båten ? skal forresten bygge opp rekka litt hvis det blir denne :) Edited September 21, 2011 by Gronning (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
index Posted September 21, 2011 Share Posted September 21, 2011 Den så veldig pen ut, det er så. Men til den prisen ville jeg heller sett etter noe med selvlensende dekk og større motor. 10hk Sabb er en kjempemotor det, men den er tross alt bare 10hk da... Quote "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post Share on other sites More sharing options...
Gronning Posted September 21, 2011 Author Share Posted September 21, 2011 (edited) skal bygge meg selvlensende dekk etter vinteren viss jeg går får skorgenesen :) joda er bare 10hk men tror det holder :) prisen er så som så, men vil ha en trebåt som er strøken i skroget :) Edited September 21, 2011 by Gronning (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
index Posted September 22, 2011 Share Posted September 22, 2011 Ja, med selvlensende dekk så burde dette bli en bra båt. Jeg synes imidlertid prisen burde vært minst 30.000,- lavere, men du får kanskje prutet litt? Quote "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post Share on other sites More sharing options...
Gronning Posted September 22, 2011 Author Share Posted September 22, 2011 Joda, har tro på denne båten med selvlensende dekk ja, får se hvordan tilbud jeg får på den :) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Jche Posted September 22, 2011 Share Posted September 22, 2011 Knallfin den sjarken ja! Og fint å se at ikke alle velger plast selv om prisklassen nærmer seg 100 tusen. Heller en strøken trebåt enn en helt vanlig og halvslitt plastbåt etter min mening. Når den er i såpass god stand er det ikke mye mer arbeid heller, bare du holder den ved like. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
hanto1 Posted September 22, 2011 Share Posted September 22, 2011 Trebåt er flott ja, men man trenger gjerne ei kraftblokk,kartplotter, varme samt ishud hvis det er fare for is der du ferdes. Da blir totalprisen en god del høyere. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Gronning Posted September 22, 2011 Author Share Posted September 22, 2011 (edited) Skal kjøpes teinehaler kartplotter og varme, skal derfor prøve å få en bedre pris siden det er litt som må gjøres for å få den klar til vinteren. Sant det du sier JCHE :) heller en strøken trebåt :) Edited September 22, 2011 by Gronning (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts