Jetling Startet 21.September.2011 Del på Facebook Startet 21.September.2011 Litt historie først... Bor for tiden på Tømmerstø (10min øst for kr.sand). Fikk høre av en lokal mann her at Odd Salvesen, profilert mann i kr.sand og naboen min, for ca 20 år siden ville senke en båt han eide. Båten var en relativt stor stålbåt (40-45fot. Meningen var å dra ut proppen og dra den ut på dypt vann, men sånn gikk det ikke.... Rett etter tauingen startet, gikk den rett ned Den ligger derfor ikke langt fra land... Jeg fikk det for meg at Odd Salvesen på denne tiden satt i styret i havnevesenet, og dette med å senke båten uten tillatelse gikk ikke ubemerket hen. Jeg fant båten på første forsøk 16.september 2011, og ikke ligger den dypt heller. Den ligger på sand/gjørme på ca 11-12meters dyp. Den er derfor et veldig greit vrak for uerfarne dykkere som ønsker et lett tilgjengelig og trygt vrakdykk. De som ønsker å komme å dykke på vraket er velkommen å ta kontakt for nærmere detaljer. Men kan kjøre bil helt til brygga, og så svømme ca 50 meter ut til vraket. Skal prøve å få lagt ut film av dykket Trond 90137554 Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 21.September.2011 Del på Facebook Svart 21.September.2011 Gleder oss Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Svart 21.September.2011 Del på Facebook Svart 21.September.2011 Han var havnefogd, ganske så beryktet sådann, historien sier at prinsippet "det er lettere å få tilgivelse enn tillatelse" ble mye brukt..... Er still going strong , nå som bystyremedlem for Pensjonistpartiet Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Jetling Svart 22.September.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.September.2011 Ja det forklarer jo endel Her er videoen... Sitér dette innlegget Link to post
Jetling Svart 22.September.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.September.2011 Har forresten gått over til å dykke med helmaske... Går aldri tilbake for å si det sånn ;-) Dykker med denne typen: Kjøpes billigst her: http://www.leisurepro.com/Prod/OEDNSG.html?&& Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.