Jump to content

Nytt vrakfunn i kristiansand !


Jetling

Recommended Posts

Litt historie først...

 

Bor for tiden på Tømmerstø (10min øst for kr.sand).

Fikk høre av en lokal mann her at Odd Salvesen, profilert mann i kr.sand og naboen min, for ca 20 år siden ville senke en båt han eide. Båten var en relativt stor stålbåt (40-45fot. Meningen var å dra ut proppen og dra den ut på dypt vann, men sånn gikk det ikke.... Rett etter tauingen startet, gikk den rett ned :giggle: Den ligger derfor ikke langt fra land...

Jeg fikk det for meg at Odd Salvesen på denne tiden satt i styret i havnevesenet, og dette med å senke båten uten tillatelse gikk ikke ubemerket hen.

 

Jeg fant båten på første forsøk 16.september 2011, og ikke ligger den dypt heller. Den ligger på sand/gjørme på ca 11-12meters dyp. Den er derfor et veldig greit vrak for uerfarne dykkere som ønsker et lett tilgjengelig og trygt vrakdykk.

De som ønsker å komme å dykke på vraket er velkommen å ta kontakt for nærmere detaljer. Men kan kjøre bil helt til brygga, og så svømme ca 50 meter ut til vraket.

 

Skal prøve å få lagt ut film av dykket :thumbsup:

 

Trond

90137554

Link to post
Share on other sites

Han var havnefogd, ganske så beryktet sådann, historien sier at prinsippet "det er lettere å få tilgivelse enn tillatelse" ble mye brukt..... Er still going strong , nå som bystyremedlem for Pensjonistpartiet

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...