Magne A. Svart 27.September.2011 Del på Facebook Svart 27.September.2011 Har også helt lik mutter, har tatt opp båten og skal sjekke om den sitter. Sitér dette innlegget Link to post
Magne A. Svart 28.September.2011 Del på Facebook Svart 28.September.2011 (redigert) Sitter som støpt, men skal nok få på litt Locktite, skrur bare ut sett-skruen, tyter inn Locktite i hullet og får litt Locktite også på fordelt til gjengene på selve propellmutteren. Redigert 28.September.2011 av Magne A. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
kennilse Svart 2.Mars.2012 Del på Facebook Svart 2.Mars.2012 Hei Da var ny propellmutter kommet fra Maritim. Endte opp med den samme som jeg hadde og Lars H. Tenkte at denne gangen skal jeg også sette på en låseskive og borre et lite hull slik at settskruen får skikkelig feste. Så får vi se hvordan det går denne gangen. Hadde jo kjempeflaks sist gang Sitér dette innlegget Mvh Kenneth Link to post
Hank Svart 2.Mars.2012 Del på Facebook Svart 2.Mars.2012 En balansert propell er godt for båten generelt.... Hva skal til for at propellen blir ubalansert? Jeg satte det ene bladet i klem mot en plankebit for å få strammet mutteren skikkelig til da jeg satte på propellen. Er dette skadelig? Har ingen problemer med vibrasjoner.. Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 2.Mars.2012 Del på Facebook Svart 2.Mars.2012 Dette skaper ikke noe ubalanse i propellen, det er jo en vanlig prosedyre når man skal demontere eller montere fast propell/mutter. Det må nok noe hardere gods til for å få ubalanse i propell/aksel. Det har vel en del erfart etter å ha gått på et skjær, truffet en tømmerstokk eller annet drivende materiale i sjøen under fart. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.