Jump to content

Montere tankmåler på liggende sylindrisk tank


jensemann2

Recommended Posts

Jeg har 2 stk parallelkoblede runde liggende dieseltanker ombord. Nå tenkte jeg å montere tankmåler, med de utfordringer det fører med seg. Jeg har kommet frem til at å montere flens på disse tankene ikke er så lett, med tanke på at godset er så tynt og at overflaten er buet.

 

Derfor tenkte jeg å lage til et rør med topp og bunn ca 70mm tykt og med lengde lik diameter på tankene, . I bunnen skrur jeg inn en slangenippel som kobles til bunnen av tankene og i toppen skjærer jeg ut et hull som passer til flensen på måleren. Jeg må vel også ha en nippel i toppen ved siden av giveren som går tilbake på luftingen til tanken. Røret monterer jeg så slik at bunnen av røret er i høyde med bunnen av tankene og toppen er i høyde med tanktoppen Vil dette fungere tror dere? Eller er det en lettere måte å gjøre det på? Jeg vet at tankmåleren ikke vil bli lineær, så viseren vil gå fort nedover fra full til 3/4 for så å gå saktere fra 3/4 til 1/4, men det gjør egentlig ikke noe så lenge jeg får en indikasjon på hvor mye som er igjen.

Redigert av jensemann2 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...