innaskjærs Startet 23.September.2011 Del på Facebook Startet 23.September.2011 Jeg skal rense saltvannsdelen. Om jeg setter klokker på drevet og enden på slangen fra klokkene ned i ei bøtte - klarer drevet å suge opp systemrensen i motoren tro. Returen går tilbake i ei balje som står under drevet.. Sitér dette innlegget Sjøsyk Link to post
Arvid.65 Svart 23.September.2011 Del på Facebook Svart 23.September.2011 (redigert) Den burde det, hvertfall hvis du løfter bøtta til over "vannlinjen", mulig du må hjelpe til med å fylle slangen, så det ikke blir for mye luft.. Mvh Arvid Redigert 23.September.2011 av Arvid.65 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Polarbeer Svart 27.September.2011 Del på Facebook Svart 27.September.2011 Jeg kjenner bare til Volvo-drev. Løsne kjølevannslangen fra drevet, stikk inn en slange som passer i denne, og ned i en pøs på bakken. Da suger den. Med en klokke vil du nok bare suge luft. Sitér dette innlegget Link to post
Windy 22 HC Svart 29.September.2011 Del på Facebook Svart 29.September.2011 Mercruiserdrev har impeller i drevet, så det skal mao suge selv. En fordel å ha litt fall på bøtta/kanna så det blir litt trykk likevel. Sitér dette innlegget Link to post
innaskjærs Svart 7.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.November.2011 Har med samme metode forsøkt å kjøre igjennom drevet/saltvannsdelen med frostvæske, men klarer ikke å suge igjennom på tomgang. Jeg må ha 12-1400 omdr. før drevet klarer å suge opp væsken. Er det normalt? Trodde dette skulle gå greit selv på tomgang... Sitér dette innlegget Sjøsyk Link to post
Trophy Svart 7.November.2011 Del på Facebook Svart 7.November.2011 Mercruiserdrev har impeller i drevet, Mercruiser Bravo drev har ikke det......kanskje på Alpha drev Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
theppan07 Svart 7.November.2011 Del på Facebook Svart 7.November.2011 Min erfaring er at det fungerer dårlig med Alpha one drev med impelleri drevet. Systemrens skal virke i 1-2 døgn. Det er såpass mye "lekasje" gjennom vannpumpen i drevet av det meste av systemrensen renner ut. Derfor kobler jeg av drevet og trer en slange inn i transom der kjølevannsinntaket er. Tilkoblet en liten pumpe (eller hevert prinsipp) pumper jeg systemrens inn i saltvannsdelen til det kommer vann ut gjennom kjølesystemet igjen. Da kan dette stå i et eller 2 døgn. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 8.November.2011 Del på Facebook Svart 8.November.2011 skal kjøpe drevpose i dag. Laget hos Sula Bedriftstjenester. Så da er "utfordringene" med ferskvannskjøring av motoren løst for evig tid for min del. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.