Avsluttet2 Startet 14.Desember.2004 Link til dette innlegget Startet 14.Desember.2004 Etter mange timer med vurderinger, mye lesing på forumet her, mye søking på nettet og et par runder med forhandler er båten endelig bestilt. Båten en aquamar bahia 20 cabin er bestilt hos nkt fritid i Drammen og motor evinrude 90 e-tec hos Bjordal og madsen i Bergen. Siden jeg kjøper en relativt ukjent italiensk båt synes jeg at jeg får mye for pengene. I cabinen er det eget rom til portaporti, vask og kokeapparat. I tillegg er det dusj på badeplatformen og en lekker solsengpute fremme på dekk.. Sluttprisen på herligheten alt inkludert (også bunnsmøring) 245000 Sitér dette innlegget Link to post
pinnebaat Svart 14.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2004 Grattis med splitter ny båt Går ut frå at du får båten til våren? Ikkje så verst følelse, tenkjer eg!!!! Får håpe på fint ver med mange flotte dagar i skjærgården utanfor Bergen neste sommar, for øvrig eit kjempeflott båtområde. Gratulerer Sitér dette innlegget Link to post
Andy Svart 14.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2004 Gratulerer med ny båt! Prisen høres OK ut, om kvaliteten viser seg å være bra. Motoren du har valgt har jeg forøvrig hørt mye bra om Og velkommen i 'daycruiser-klubben'. Jeg har selv en ganske tilsvarende type (Skibsplast 655). Jeg kan garantere deg noen flotte turer til sommeren med masse vind i håret Sitér dette innlegget Link to post
Ficher Svart 14.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2004 Gratulerer med ny båt , og velkommen til det gode liv på sjøen . Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet2 Svart 14.Desember.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2004 Takker for lykkehilsningene! Jepp, levering avtalt i april. Når det gjelder kvaliteten så kan jeg jo ikke være sikker, men har vært i kontakt med referanser som alle har hatt båten i en sesong og de er veldig fornøyde med kvaliteten så langt. Sjøegenskapene skal i følge dem også være gode, men jeg har ikke erfaring med båt så hva det egentlig betyr gjenstår å se. Fordelen ved å kjøpe et ukjent merke er selvfølgelig prisen, bakdelene er at en egentlig ikke helt vet hva en kjøper og lav pris ved salg. Akkurat det med salg bekymrer meg ikke for jeg har tenkt å ha båten leeeenge... Nå mangler jeg bare båtplass. Har stått på venteliste hos Bildøy marina siden midten av sommeren, men det ser ikke ut som om det blir noe ledig der. Så om noen vet om ledige plasser på vestsiden av Bergen eller lillesotra så rop ut. TJ Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 14.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2004 Grattis med NYDELIG båt!! Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Kjelli Svart 15.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2004 Gratla med ny båt. Tenker det blir laaaaaaannnnnnnnngggggeeeeee måneder å vente..... mvh Kjelli Sitér dette innlegget Link to post
b-e-p Svart 15.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2004 Føyer meg til å gratulerer med NY båt! Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 15.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2004 Synes du har "fått" deg en fin båt og ønsker deg tilykke med den. Tenker det er gøy å kunne kjøpe seg en flunkende ny båt... :-) Nå er det bare å smøre seg med en masse tollmodighet å vente på sjøsetting og en masse fine turer på sjø`n... Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Ludde Svart 15.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2004 Vil også gartulere med ny båt. Ser veldig flott ut, og kvaliteten er sikkert veldig bra på denne som andre italienske båter, i tillegg til at våre italienske venner etter min mening har noe ekstra når det gjelder design. Så er det bare å vente........... Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
Bitteliten Svart 15.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2004 (redigert) Gratulerer med flott båt. Den ser ut til å ha veldig god plass under dekke i forhold til andre 20fotere. Italienske båters kvalitet er i hvertfall i Europa ganske så ankjent. Cranchi regnes jo for noe av det bedre i Europa, det samme med Gobbi. Byggekvaliteten er høy. Det er bare vi "nordboere" som ikke har skjønt dette helt ennå - men vi kommer nok etter Redigert 15.Desember.2004 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jumbo Svart 15.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2004 Slitan med ny båt.. absolut pen båt du har fått deg. Nå er det bare å få unna julen, så er det snart vår.. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 15.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2004 Stilig båt! Gratulerer! Intet er som den forlokkende duften av splitter ny glassfiber ... nyt den!! Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Divemaster Svart 15.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2004 Etter mange timer med vurderinger, mye lesing på forumet her, mye søking på nettet og et par runder med forhandler er båten endelig bestilt. ..............italiensk båtGratulerer med ny båt ... og kan bare si at det som jeg har sett av Italienske båter er ganks positivt ... er selv eier av en "eldre dame" på 20 år +, og kvaliteten ombord er det ingenting å si på.... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Skvulpen Svart 15.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2004 Den der så slettes ikke verst ut! Gratulerer med valget, håper du blir fornøyd! Smart den der solputa på fordekket, og opplegg for dregg i baugen! Bra. Ser jeg en dør i kabinen, - er det eget dorom også i båten? I tilfelle en helt utrolig plassutnyttelse. E-Tec-motoren tror jeg du blir fornøyd med, en kompis av meg har samme motor, bare skryt å høre fra ham etter årets sesong. Skvulpen - også med daycruiser, Skibsplast 655 Sitér dette innlegget Link to post
Brutus Svart 15.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2004 Morsom båt det der. Grattis!! Var det den som ble testet på Autofil her for en stund siden???? Sitér dette innlegget Link to post
Ancas Svart 15.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2004 (redigert) Gratulerer med ny båt , ser flott ut. Du får nok mange fine turer med den ;-) Redigert 15.Desember.2004 av Ancas (see edit history) Sitér dette innlegget CastelloMarine 533HT- 40/50HK Yamaha yeto 2Takt !! Link to post
Avsluttet2 Svart 15.Desember.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2004 Ser jeg en dør i kabinen, - er det eget dorom også i båten?Joda, stemmer det. Jeg setter inn et portaporti der, men har sett båten med fastmontert toalett. Var det den som ble testet på Autofil her for en stund siden???? Nei, tror du tenker på quicksilver. Har sett den på den båten også og der var det mye å utsette på fininshen og mangel på praktiske løsninger. Sitér dette innlegget Link to post
jorhei Svart 15.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2004 Gratulere så mye, var en stilig båt det der! Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
Intruder Svart 15.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2004 Grattis med ny båt, spennende !!!!! Intruder Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet2 Svart 15.Desember.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2004 Mens jeg er i siget så smeller jeg inn et bilde til som viser vask og koke løsningen Årets mod. (ikke montert kokeapparat) Fjorårets mod. men viser kokeapparat Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 15.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2004 Et godt design det der, det må være en kjekk båt å ha. Kanskje litt smale dollbord? Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Skvulpen Svart 15.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2004 Ser jeg en dør i kabinen, - er det eget dorom også i båten? Joda, stemmer det. Jeg setter inn et portaporti der, men har sett båten med fastmontert toalett.Utrolig at de har fått plass til eget dorom i en 20 fots båt! Misunnelig ... Der kan du jo ettermontere sjøtoalett senere, om du vil. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 15.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2004 Uvanlig å se SÅ godt utstyrt 20-foter. Minner om det de klarte "å stappe inn i" mindre båter for noen år siden. Ref. min Regatta Med et par personer ombord, er det mulig å tilbringe noen dager sammenhengende i denne! Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
remis Svart 7.August.2005 Link til dette innlegget Svart 7.August.2005 Din heldiggris. Må gratulere med ny båt,hvordan oppfører den seg i høy sjø? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.