Jump to content

Endelig "fullverdig" medlem :-)


Avsluttet2

Recommended Posts

Etter mange timer med vurderinger, mye lesing på forumet her, mye søking på nettet og et par runder med forhandler er båten endelig bestilt. Båten en aquamar bahia 20 cabin er bestilt hos nkt fritid i Drammen og motor evinrude 90 e-tec hos Bjordal og madsen i Bergen.

Siden jeg kjøper en relativt ukjent italiensk båt synes jeg at jeg får mye for pengene. I cabinen er det eget rom til portaporti, vask og kokeapparat. I tillegg er det dusj på badeplatformen og en lekker solsengpute fremme på dekk.. Sluttprisen på herligheten alt inkludert (også bunnsmøring) 245000

 

Bilde

Bilde

Bilde

Link to post
Share on other sites

:flag: Gratulerer med ny båt!

 

Prisen høres OK ut, om kvaliteten viser seg å være bra. Motoren du har valgt har jeg forøvrig hørt mye bra om :smiley:

 

Og velkommen i 'daycruiser-klubben'. Jeg har selv en ganske tilsvarende type (Skibsplast 655). Jeg kan garantere deg noen flotte turer til sommeren med masse vind i håret :cool::cool::cool:

Link to post
Share on other sites

Takker for lykkehilsningene!

 

Jepp, levering avtalt i april.

 

Når det gjelder kvaliteten så kan jeg jo ikke være sikker, men har vært i kontakt med referanser som alle har hatt båten i en sesong og de er veldig fornøyde med kvaliteten så langt. Sjøegenskapene skal i følge dem også være gode, men jeg har ikke erfaring med båt så hva det egentlig betyr gjenstår å se.

 

Fordelen ved å kjøpe et ukjent merke er selvfølgelig prisen, bakdelene er at en egentlig ikke helt vet hva en kjøper og lav pris ved salg. Akkurat det med salg bekymrer meg ikke for jeg har tenkt å ha båten leeeenge...

 

Nå mangler jeg bare båtplass. Har stått på venteliste hos Bildøy marina siden midten av sommeren, men det ser ikke ut som om det blir noe ledig der. Så om noen vet om ledige plasser på vestsiden av Bergen eller lillesotra så rop ut.

 

TJ

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med flott båt. Den ser ut til å ha veldig god plass under dekke i forhold til andre 20fotere.

 

Italienske båters kvalitet er i hvertfall i Europa ganske så ankjent. Cranchi regnes jo for noe av det bedre i Europa, det samme med Gobbi. Byggekvaliteten er høy. Det er bare vi "nordboere" som ikke har skjønt dette helt ennå - men vi kommer nok etter

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Etter mange timer med vurderinger, mye lesing på forumet her, mye søking på nettet og et par runder med forhandler er båten endelig bestilt. ..............italiensk båt

Gratulerer med ny båt ... og kan bare si at det som jeg har sett av Italienske båter er ganks positivt ... er selv eier av en "eldre dame" på 20 år +, og kvaliteten ombord er det ingenting å si på....

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

Den der så slettes ikke verst ut! Gratulerer med valget, håper du blir fornøyd! :flag:

 

Smart den der solputa på fordekket, og opplegg for dregg i baugen! Bra. Ser jeg en dør i kabinen, - er det eget dorom også i båten? I tilfelle en helt utrolig plassutnyttelse. E-Tec-motoren tror jeg du blir fornøyd med, en kompis av meg har samme motor, bare skryt å høre fra ham etter årets sesong.

 

Skvulpen

- også med daycruiser, Skibsplast 655

Link to post
Share on other sites

Ser jeg en dør i kabinen, - er det eget dorom også i båten?

Joda, stemmer det. Jeg setter inn et portaporti der, men har sett båten med fastmontert toalett.

Bilde

 

Var det den som ble testet på Autofil her for en stund siden????

Nei, tror du tenker på quicksilver. Har sett den på den båten også og der var det mye å utsette på fininshen og mangel på praktiske løsninger.
Link to post
Share on other sites

Ser jeg en dør i kabinen, - er det eget dorom også i båten?

Joda, stemmer det. Jeg setter inn et portaporti der, men har sett båten med fastmontert toalett.

Utrolig at de har fått plass til eget dorom i en 20 fots båt! Misunnelig ... :wink:

Der kan du jo ettermontere sjøtoalett senere, om du vil.

Link to post
Share on other sites

  • 7 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...