Jump to content

Problemer med å starte BMC dieselmotor


Erling Jensen

Recommended Posts

Det er vanskelig å gi tips siden du er sparsom med opplysninger. Du har nok strøm, men går starteren fort nok? En slitt børste elle et annet problem med starter kan gi for lavt turtall ved start. Får glødepluggene nok spenning, en dårlig kontakt til pluggene vil redusere varmen.

Håper det ordner seg, det virker ikke så alvorlig når den går fint når du har fått start på den.

Link to post
Share on other sites

Et tips på den motoren er å ta ut alle glødepluggene og sjekke dem. Deretter rengjør du den kanalen i toppen som varmeelementet i pluggen sitter, jeg mener å huske at det er et 4,8mm bor som skal brukes til dette, men det kan jeg sjekke. Du finner også svar hvis du søker litt på forumet her.

 

Ellers bør du sjekke at fødepumpa er i orden også :smiley:

Link to post
Share on other sites

Det er matepumpa som sitter før høytrykks-dieselpumpa :smiley:

Den har en hendel på undersiden som du kan pumpe på når du skal lufte f.eks. etter filterbytte. Det er litt knot å lufte denne motoren, men følger du anvisningen i håndboka slavisk går det som en lek (dersom alt er i orden da...)

Link to post
Share on other sites

Det er nesten flaut i si det, men jeg vet ikke hva en fødepumpe er. Trodde at det var noe man brukte for å tappe morsmelk :giggle: Fant heller ikke noe via søk på Wikipedia.

Jeg har samme motor.

Den sitter under luftfilteret bare litt lenger fremover, den er rund med en liten hendel stikkende ut.

Med denne hendelen så kan man pumpe pumpa manuelt for å lufte systemet.

Gå på kdtraiding sine sider for å laste ned manual til denne motoren.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...