bc45 Posted September 23, 2011 Share Posted September 23, 2011 Jeg har alltid hatt jollemotoren hjemme i oppvarmet bod om vinteren. Har vel alltid tenkt at den har best av å ha det litt varmt og godt når det 20 minusgrader ute. Men kan den egentlig like godt stå ute? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Mouche Posted September 23, 2011 Share Posted September 23, 2011 Mine motorer har aldri vært så bortskjemte at de har opplevd oppvarmet oppbevaring. Den 90hk jeg har nå henger bakpå båten som står på hengeren ute i hagen og der får den ta vinteren! Quote Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post Share on other sites More sharing options...
Sydvesten Posted September 23, 2011 Share Posted September 23, 2011 Har vel alltid tenkt at den har best av å ha det litt varmt og godt når det 20 minusgrader ute. Men kan den egentlig like godt stå ute? Tror ikke det skader motoren om du har den inne varmt og godt...så har du muligheten så hvorfor ikke Quote Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post Share on other sites More sharing options...
motor Posted September 23, 2011 Share Posted September 23, 2011 Stabil temperatur gjør at det ikke blir kondens/rust i motoren. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
småbåtentusiasten Posted September 25, 2011 Share Posted September 25, 2011 Joda, men for å forhindre rust og kondens så sprøyter du med fogging oil i forgasseren og inn gjennom tennplugghullet, setter i tennpluggen og drar motoren rundt for hånd - uten tenningen på. Gjelder både 2 og 4-takter. Gi også hele motoren en ytre dusj med 6-66 eller annen konserveringsolje. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
tkb Posted September 25, 2011 Share Posted September 25, 2011 Sikkert best for motoren å lagres inne, men konserverer man den rett, gjerne slik som småbåtentusiasten sier, så kan den godt lagres ute eller kjørlig. Det dummeste er å pakke motoren inn i plast. La den stå slik den er konstruert. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts