Arild81 Startet 24.September.2011 Del på Facebook Startet 24.September.2011 Noen som har eller har erfaring med denne? Evnt andre billige modeller? Ser Jula har noen på tilbud. Tar gjerne imot tips. Skal ha 2 varmerør på 80w hver, en i kabinen og en under sumpa på motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Skoghaug Svart 24.September.2011 Del på Facebook Svart 24.September.2011 (redigert) Vil anbefale denne selv om den koster noe mer. Meaco DD8L Har den tidligere modellen Meaco DD122FW som ble best i test. Har brukt den i båten i sommer, samt hjemme nå i det fuktige høstveret og er så langt kjempefornøyd. Redigert 24.September.2011 av Skoghaug (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Arild81 Svart 3.Oktober.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Oktober.2011 Vil anbefale denne selv om den koster noe mer. Meaco DD8L Har den tidligere modellen Meaco DD122FW som ble best i test. Har brukt den i båten i sommer, samt hjemme nå i det fuktige høstveret og er så langt kjempefornøyd. Da blir det nok en sånn en. Gir også litt varme denne så jeg. :) Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 3.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2011 Hei. håper det går bra om jeg låner tråden din litt. Hvis ikke, Beklager!! Finnes det noe lignende, eller et eller annet man kan ha i bilen for å få ut fukt? Jeg har en polo openair, og det er ekstremt fuktig inni der! begynner å lukte.. Mvh glalaks Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Arild81 Svart 4.Oktober.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Oktober.2011 Prøvd med tørrball? Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 4.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2011 Hmm.. Nei.. Vet ikke hva det er heller, men det kan prøves ut Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Arild81 Svart 4.Oktober.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Oktober.2011 Hmm.. Nei.. Vet ikke hva det er heller, men det kan prøves ut sjekk her. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 4.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2011 Ahh.. akkurat sånn jeg var ute etter! Takk for hjelpen! Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Pettern1972 Svart 4.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2011 Jeg har en 5 år gammel Wilfa avfukter (kjøpt på elkjøp) jeg brukte i et akvarierom for noen år siden. For noen uker siden fikk jeg båten full av vann, og etter lensing satte jeg på varme og avfukteren. I løpet av en ukes tid dro den ut ca 20 liter fuktighet. Så man trenger ikke nødvendigvis kjøpe avfuktere som er dedikert til båt. Hadde en Woods avfukter før wilfaen, og de er nok i en klasse for seg, dog de koster noe mere. Kjenner jeg Seatronic rett, er nok dette en avfukter av god kvalitet som helt sikkert vil fungere godt nok. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
erund Svart 8.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2011 Hva med denne http://www.maritim.no/opplag/overvintring/fuktsluker/avfukter-mekanisk-10-liter? Sitér dette innlegget Mvh erund Nidelv 26, 1987 årsmodell - Volvo Penta TMD31A Link to post
Vannskrekk Svart 8.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2011 Hva med denne http://www.maritim.no/opplag/overvintring/fuktsluker/avfukter-mekanisk-10-liter? Jeg ville ikke kjøpt denne da det ser ut til at den ikke har muligheter for tilkopling av slange for direkte avløp. 1,5 liter tank kan fylles fort i fuktig vær. Stor fordel å ha slange som f.eks kan koples til skroggjennomføring. Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 8.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2011 (redigert) Vil anbefale denne selv om den koster noe mer. Meaco DD8L Jeg kan i hvertfall skrive under på at denne er bra. Har brukt den både i vaskekjelleren og i båten. Veldig effektiv. I båten står den med en ekstra slange koblet til. Denne leder vannet rett ned i sluket på badet, som har elektrisk automatisk utpumping. Men jeg lar den aldri stå på hvis jeg ikke vet at jeg skal innom båten (står på land nå) i løpet av noen dager. Redigert 8.Oktober.2011 av Key Freak (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
småbåtentusiasten Svart 8.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2011 Med Maeco DD8L på laveste trinn forbruk 30 W skulle det være mulig å la den gå på 12V batteri også. Er det trafo i den eller går viften direkte på 230 V? Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 9.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2011 Jeg ville ikke kjøpt denne da det ser ut til at den ikke har muligheter for tilkopling av slange for direkte avløp. 1,5 liter tank kan fylles fort i fuktig vær. Stor fordel å ha slange som f.eks kan koples til skroggjennomføring. Jeg har kjøpt den sist uke og er fornøyd med den, ble fin og behagelig tørr inne, den har mulighet til å koples slange til. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
free Svart 9.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2011 Er det er rotortype eller kompressor torbi? Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 9.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2011 Hmm, er litt usikker, men i bruksanvisningen står det at den må være stående pga kompressoren må være driftsklar, så da må det være av kompressor. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
free Svart 9.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2011 Jeg tenkte nok det, var å snakket med en ansatt på maritim som påstod det motsatte men jeg fikk det for meg at han ikke ante hva han snakket om. den største forskjellen er ofte hvor mange grader som skal til for at denne skal fungere. Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 9.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2011 Hvis eg lese rett, så fungere den fra +4 grader og opptil +32 grader . Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
småbåtentusiasten Svart 9.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2011 Effektiviteten minker med synkende temperatur. Maeco DD8L er rotortype med ionisering. Den skal være mer effekiv enn kompressor når det er lavere temperatur påstår reklamen deres. Noen som kan bekrefte det? Sitér dette innlegget Link to post
Bømlo Svart 9.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2011 Har meget god erfaring med Munters MG50 - virker i minusgrader. Koster imidlertid vesentlig mer en produktene nevnt tidligere i tråden. Sitér dette innlegget Link to post
erund Svart 15.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2011 Lurer på om avfukter med boks som den samler inn vann (rundt 1,5 liter) holder nok en gang for uken om jeg stikker innom for å tømme den? Maskinen stopper når den er fullt. Må man tømme den hverdag? Alternativ er å legge slangen til drenering hvis det er NØDVENDIG? Tenker på kuldetiden som kommer snart - er det uheldig å drenere vannet via vask og ut i gjennomskrogingen? Sitér dette innlegget Mvh erund Nidelv 26, 1987 årsmodell - Volvo Penta TMD31A Link to post
Mariell Svart 15.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2011 (redigert) til Erund. Hvis min støyende billige avfukter fra Netthandel.no ikke har vært i bruk på noen uker. Drar den lett ut 4-5 ltr i døgnet de første par døgnene. Etter det roer den seg ned og drar ut en liter eller to i døgnet. Alt selvfølgelig avhengig av tempratursvingninger, værskifte etc. etc.etc. Har koblet til slange som går rett i vasken, da er tømmeproblemet borte. På vinteren med stabilt under 0. Er det ikke behov for avfukter. Er spessielt på vår og høst og til en viss grad på sommeren at det er behov for avfukter De rimelige avfukterene fungerer uansett ikke under 4-5 grader Redigert 15.Oktober.2011 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Executive Svart 16.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2011 Jeg kjøpte Delonghi DNC65 i fjor. Har ikke kompressor. Enestående lett og hendig maskin. Fast plass oppå vask slik at oppsamlet fukt renner rett ut. Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post
erund Svart 16.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2011 Lurer på om slangen fra avfukter kan ligge litt opp i starten (inntil en meter) og så ned til vasken? Vil vannet da kunne presses oppover? Sitér dette innlegget Mvh erund Nidelv 26, 1987 årsmodell - Volvo Penta TMD31A Link to post
free Svart 16.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2011 Tror ikke du skal gjøre det Erund. Prøv heller å plassere avfukteren høyere, det er ikke trykk på dette vannet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.