HelgeO Posted September 25, 2011 Share Posted September 25, 2011 (edited) Har lånt naboen sin båthenger et par ganger til min litt for tunge båt. Stroppen på vinsjen begynner å bli veldig sliten så jeg ønsker å kjøpe ny til han. Hvor får jeg tak i det? Hengeren har totalvekt på 2 tonn og skal ha 7 meter lang stropp. Edited September 25, 2011 by HelgeO (see edit history) Quote Helge O Link to post Share on other sites More sharing options...
Arvid.65 Posted September 25, 2011 Share Posted September 25, 2011 (edited) Hos de fleste båtutstyrs butikker. Her f.eks :Link Mvh Arvid Edited September 25, 2011 by Arvid.65 (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
ivar Posted September 25, 2011 Share Posted September 25, 2011 disse blir også svekket av sollys, så bør byttes før de begynner så se tvilsomme ut. Quote Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post Share on other sites More sharing options...
HelgeO Posted September 25, 2011 Author Share Posted September 25, 2011 Takk for svar og link, fant ikke den på google :) Står ikke noe om bruddstyrke der, den bør tåle 900 kg eller mer, men det finner jeg nok ut av hos Maritim. Quote Helge O Link to post Share on other sites More sharing options...
Skipper Båtløs Posted September 25, 2011 Share Posted September 25, 2011 Jeg har en del nye stropper som er 12 mm bredere (62mm) passer på trommelen på større vinsjer. Send meg en IM ! Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Hafrsfjord Posted September 25, 2011 Share Posted September 25, 2011 ............. Stroppen på vinsjen begynner å bli veldig sliten så jeg ønsker å kjøpe ny til han. Hvor får jeg tak i det? Hengeren har totalvekt på 2 tonn og skal ha 7 meter lang stropp. http://www.biltema.no/no/Bat/Festebeslag/Vinsjband/Band/ Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Hafrsfjord Posted September 25, 2011 Share Posted September 25, 2011 Ellers så har også Maritim bånd: http://www.maritim.no/opplag/presenningsutstyr/rekvisita_3/stropp-til-vinsjbathenger-7-6m-med-krok- Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Chris H Posted September 26, 2011 Share Posted September 26, 2011 Jeg byttet ut mit bånd med denne wiren fra clas. Syntes wire er mer praktisk en bånd da jeg slipper å tenke på at båndet hele tiden skal legge seg rett. Chris. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
ivar Posted September 26, 2011 Share Posted September 26, 2011 .... så får du heller passe på at wiren legger seg rett Quote Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post Share on other sites More sharing options...
HelgeO Posted September 26, 2011 Author Share Posted September 26, 2011 Da har jeg kjøpt stroppen fra Biltema, takk for mange gode tips :) Quote Helge O Link to post Share on other sites More sharing options...
Chris H Posted September 26, 2011 Share Posted September 26, 2011 .... så får du heller passe på at wiren legger seg rett Trenger ikke å tenke på det, den legger seg altid bra inn uten at jeg må se til den.. blir samme prinsippet som med en fluestang når jeg sveiver inn der, trenger ikke å passe på fluelina for at den skal legge seg rett på spolen.. :) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts