Jump to content

Targa og lanterne/radar/antenne master....interesse?

alusafe600

Recommended Posts

Vurdere sterkt og begynne produksjon av targabøyler og radar,antenne og lanterne/lys mastrer i alu og rustfritt....etter kundens egne mål of specs..Lurer fælt på om de finnes interesse for slik i norges båtmiljø...ser de som selges i dag koster en formue og er både stussli og pusslete...od de er vansklig og finne ett godt utvalg av dette til båter....Ønsker feedback på denne...

Dette kan bli bra, jeg måtte til statene for å få dette den gang jeg bestillte for noen år siden.

Noen ideer:

-plass til lanterne i toppen

-plass til radar

-plass til lyskaster, helst høyt oppe slik at den kan lyse over kallesjen/hardtoppen

-plass til antenner, gjerne to på hver side

-hengsel slik at man kan svinge masten rundt og korte ned båtens høyde ved passering av broer

Dersom du også lager et produkt som jeg etter beste evne kan kalle "stegtrinn" så er det sikkert et stort marked for det. Med "stegtrinn" mener jeg et trinn som kan ettermoteres på større cabincruisere hvor badeplattformen ikke bygger særlig bakover og aktre skrogsider er trukket helt bak. Det kan være en balansekunst å komme ombord fra land eller annen båt longside. Trinnet består av et bøyd syrefast rør med U-form og teak som fyller "U"en og endene av røret festes inn i skroget i akter noe høyere enn selve badeplattformen.

Ble dette forståelig forklart? :)

Jeg har sett dette produktet en gang og det var på en Bavaria 38 som lå på innisden av meg longside. Lokalt produsert for 8000 kroner for 2 eksemplarer. Størrelsen på et trinn eller "U" var 30 cm bakover og 20 cm bredt. Altså 80 cm med rør som bøyes og påsveises bolter i enden og noe som man kan feste teakplanken inni på.

Jeg antar at du har en skikkelig rørbøyer og med et sveiseapparat er det sikkert utrolig mye man kan lage.

Ser nå at du holder til i Ålesund, så det kan godt hende at du hører fra meg om du starter opp med noen produksjon.

Dersom rørbøyer og sveiseapparat er noe man får med seg i en arbeidsbil, så er det jo sikkert kjempemuligheter om man reiser rundt lokalt fra båthavn og opplagsplasser og utfører slikt arbeid på stedet.

Redigert av Eureka (see edit history)

Joda bare hyggelig :flag_bp: Trodde igrunn at denne virksomheten var noenlunde kjent blandt båtfolket her rundt eg da de har annonsert masse på finn og nyttiuka meina eg på. Der eg fikk rede på hva de dreiv med var på båtmessa i fjor (elr året før?), de var der med noen egenutstyrte båter med teak, rekker og lettere ombygging av original dårlig løsning og slikt.

Proas

Redigert av Plutonium (see edit history)

Dette så ut som flotte kvalitetsprodukter Plutonium! slikt må det være stor interesse for! små detaljer som forenkler og er med på å gjøre båtlivet tryggetre og enklere! Problemet med proffe produkter er vel proffe priser også! hehe

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Trur de har nok å gjøre uten markedsføring.

Flinke og raske folk både far (trearbeid) og sønn (stålarbeid)

De investerte i en del utstyr spesiellt for dette formålet for noen år siden.

Absolutt ett marked dette, men kan bli litt konkuranse da det også er ei dame (Else?) på Orta som har spesialisert seg på dette.

Redigert av volfro (see edit history)

Jeg er også på jakt etter en targabøyle. Helst i glassfiber, men etter hva jeg har fått av svar hittil, blir dette for dyrt. Prisen ble visst ca 16000,- om jeg ikke husker feil. Hvis noen vet om noe brukt/skadet, så gi meg gjerne beskjed. Alternativet kan kanskje være å få laget noe i syrefast, men jeg er usikker på hva det vil koste i forhold til en glassfiber. Muligens ikke mye prisforskjell? Er det noen i Østfold eller omegn som driver med slikt?

Jeg er også på jakt etter en litt større badeplattform enn den jeg har i dag, er åpen for forslag der også. Kan gjerne bygge om og tilpasse en selv hvis basis er bra.

Redigert av GeirFrode (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...