alusafe600 Startet 25.September.2011 Del på Facebook Startet 25.September.2011 Vurdere sterkt og begynne produksjon av targabøyler og radar,antenne og lanterne/lys mastrer i alu og rustfritt....etter kundens egne mål of specs..Lurer fælt på om de finnes interesse for slik i norges båtmiljø...ser de som selges i dag koster en formue og er både stussli og pusslete...od de er vansklig og finne ett godt utvalg av dette til båter....Ønsker feedback på denne... Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 25.September.2011 Del på Facebook Svart 25.September.2011 Dette kan bli bra, jeg måtte til statene for å få dette den gang jeg bestillte for noen år siden. Noen ideer: -plass til lanterne i toppen -plass til radar -plass til lyskaster, helst høyt oppe slik at den kan lyse over kallesjen/hardtoppen -plass til antenner, gjerne to på hver side -hengsel slik at man kan svinge masten rundt og korte ned båtens høyde ved passering av broer Sitér dette innlegget Link to post
Executive Svart 25.September.2011 Del på Facebook Svart 25.September.2011 Jeg har lenge sysslet med tanken å lage targa bøyle til min båt. Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post
abbor Svart 25.September.2011 Del på Facebook Svart 25.September.2011 Jeg er interessert, savner veldig radar på skjærgårdsjeepen. T-takløsninger til nordiske båter kan også være en produktide. Det som finnes i dag er til yankeebåter. Er litt usikker på om det er targa eller T-top jeg har mest lyst på. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 26.September.2011 Del på Facebook Svart 26.September.2011 (redigert) Dersom du også lager et produkt som jeg etter beste evne kan kalle "stegtrinn" så er det sikkert et stort marked for det. Med "stegtrinn" mener jeg et trinn som kan ettermoteres på større cabincruisere hvor badeplattformen ikke bygger særlig bakover og aktre skrogsider er trukket helt bak. Det kan være en balansekunst å komme ombord fra land eller annen båt longside. Trinnet består av et bøyd syrefast rør med U-form og teak som fyller "U"en og endene av røret festes inn i skroget i akter noe høyere enn selve badeplattformen. Ble dette forståelig forklart? :) Jeg har sett dette produktet en gang og det var på en Bavaria 38 som lå på innisden av meg longside. Lokalt produsert for 8000 kroner for 2 eksemplarer. Størrelsen på et trinn eller "U" var 30 cm bakover og 20 cm bredt. Altså 80 cm med rør som bøyes og påsveises bolter i enden og noe som man kan feste teakplanken inni på. Jeg antar at du har en skikkelig rørbøyer og med et sveiseapparat er det sikkert utrolig mye man kan lage. Ser nå at du holder til i Ålesund, så det kan godt hende at du hører fra meg om du starter opp med noen produksjon. Dersom rørbøyer og sveiseapparat er noe man får med seg i en arbeidsbil, så er det jo sikkert kjempemuligheter om man reiser rundt lokalt fra båthavn og opplagsplasser og utfører slikt arbeid på stedet. Redigert 26.September.2011 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 26.September.2011 Del på Facebook Svart 26.September.2011 Jeg hadde også hatt bruk for en targabøyle for lanterner på båten til jobben. Men det må være billig... Har stenger, og har vurdert å sveise selv. Men jeg er svært uerfaren sveiser, og får aldri tid til å forsøke... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Bearded Beast Svart 26.September.2011 Del på Facebook Svart 26.September.2011 (redigert) Proas i Gursken driver med dette. Omtalte Bavariatrinn finnes også. http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=27675969 Redigert 26.September.2011 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 26.September.2011 Del på Facebook Svart 26.September.2011 Plutonium...jøss!! :) takk for det tipset. Hva sier du trådstarter? -kan du lage noe slikt? :) Det var riktignok ikke nøyaktig det samme stegtrinnet som jeg så på Bavariaen tidligere i sommer, men samme prinsippet, og faktisk kanskje en penere og bedre løsning. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 27.September.2011 Del på Facebook Svart 27.September.2011 (redigert) Joda bare hyggelig Trodde igrunn at denne virksomheten var noenlunde kjent blandt båtfolket her rundt eg da de har annonsert masse på finn og nyttiuka meina eg på. Der eg fikk rede på hva de dreiv med var på båtmessa i fjor (elr året før?), de var der med noen egenutstyrte båter med teak, rekker og lettere ombygging av original dårlig løsning og slikt. Proas Redigert 27.September.2011 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 28.September.2011 Del på Facebook Svart 28.September.2011 Dette så ut som flotte kvalitetsprodukter Plutonium! slikt må det være stor interesse for! små detaljer som forenkler og er med på å gjøre båtlivet tryggetre og enklere! Problemet med proffe produkter er vel proffe priser også! hehe Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Jawik Svart 28.September.2011 Del på Facebook Svart 28.September.2011 Jeg holder jo til ikke langt unna og har bare hørt rykter om at det finnes noe i Gursken som sveiser i aluminium. Så markedsføringen bør nok økes en del Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
volfro Svart 28.September.2011 Del på Facebook Svart 28.September.2011 (redigert) Trur de har nok å gjøre uten markedsføring. Flinke og raske folk både far (trearbeid) og sønn (stålarbeid) De investerte i en del utstyr spesiellt for dette formålet for noen år siden. Absolutt ett marked dette, men kan bli litt konkuranse da det også er ei dame (Else?) på Orta som har spesialisert seg på dette. Redigert 28.September.2011 av volfro (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 29.September.2011 Del på Facebook Svart 29.September.2011 (redigert) Jeg er også på jakt etter en targabøyle. Helst i glassfiber, men etter hva jeg har fått av svar hittil, blir dette for dyrt. Prisen ble visst ca 16000,- om jeg ikke husker feil. Hvis noen vet om noe brukt/skadet, så gi meg gjerne beskjed. Alternativet kan kanskje være å få laget noe i syrefast, men jeg er usikker på hva det vil koste i forhold til en glassfiber. Muligens ikke mye prisforskjell? Er det noen i Østfold eller omegn som driver med slikt? Jeg er også på jakt etter en litt større badeplattform enn den jeg har i dag, er åpen for forslag der også. Kan gjerne bygge om og tilpasse en selv hvis basis er bra. Redigert 29.September.2011 av GeirFrode (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.