Jump to content

Söker information om With Vitus


s63283

Recommended Posts

Jag söker efter information om en båtmodell från mitten av 70-talet, som troligen är rätt ovanlig, en With Vitus. Jag har sökt på Internet men inte funnit något om just denna båtmodell, däremot förstås om många andra With-båtar, t ex With Vitur.

 

Finns det någon här som har uppgifter (t ex ett produktblad) om denna With Vitus-modell?

 

Med vennlig hilsen,

Mattias Andersson,

Sverige

Link to post
Share on other sites

Mattias har sendt meg IM om dette, jeg svarer her.

Han spør om det i det hele tatt er sikkert at det har vært produsert en 'Vitus' modell. Jeg kan ikke svare, navnet høres kjent ut, men kan være en forveksling med Vitur eller Vitsi.

Mattias, regner med at dette er en båt du har. Om du poster bilder av båten, både utvendig og innvendig, vil det kanskje være lettere å avgjøre om det er en With, produsenten (KMW)hadde løsinger som gikk igjen på mange modeller. tenker da spes. på innerlineren.


Vil er takknemlige om noen medlemmer kan bidra med gamle withbrosjyrer, om man ikke kan scanne selv kan jeg gjøre det. betaler selvsagt kostnader med forsendelse frem og tilbake. Ta kontakt om du har noe.
(gjelder også alle andre utgåtte båtmodeller som ikke allerede er representert i arkivet)

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Hej! Jag är ny här på forumet och registrerade mig bara för denna tråden. Sedan någon månad tillbaka är jag också ägare av en With Vitus. Som min landsman Mattias skriver finns det inte mycket information om den (men däremot en del om modellen Vital) och det skulle vara intressant om ni från Norge kan berätta vad ni vet om With och Vitus.

 

Jag söker också information om Vitus och är väldigt angelägen om att få tag i det elektriska kopplingsschemat.

 

I övrigt är jag mycket nöjd med båten, inte minst för att den är ganska genomtänkt och rymlig. Dessutom är den väldigt stabil jämfört med andra båtar i samma klass (21 fot) eftersom den är ganska bred: 270 cm. I min sitter en Volvo Penta AQ 115/100 men jag har sett en Vitus till salu här i Sverige (den enda jag har hittat förutom min) som hade en Ford-motor.

 

Som jag förstått det var Vitur föregångaren till Vitus och tillverkades i början på 70-talet. Vitus bör ha kommit 1973-74. Jag kan dock ha helt fel i detta.

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

hei!

 

Har en selv en With Vitus (79 mod??) med en Mercruiser 135 Hk (2005 mod) , Alpha One drev.

Registrert med nummer fra Kristiansand Mek. Verksted.

Dette er tydeligvis en sjelden type båt, så det er vanskelig å sette noe pris på den, hadde tenkt å legge den ut for 85000 inkludert boggie henger!

Ser andre båter i denne prisklassen, og mener denne er "mye båt for pengene", siden båt og motor er i ganske bra stand!

Er dette en ok pris??

 

Kom gjerne med innspill på denne, og ting eg burte ta med i annonsen min.....om det er noen som vet mer om dene typen?:)

 

Hilsen Glen.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...