Kvil Startet 26.September.2011 Link til dette innlegget Startet 26.September.2011 Hei. Jeg har en Mamba 311 som jeg kjøpte uten mast. Formålet mitt var å bruke den som bobåt, men den har også vist seg å være en ypperlig skjærgårdsnekke. Nå er tiden inne for innkjøp av mast og rigg, da jeg har blitt glad i båten og ønsker litt seilerfaring. Jeg har forstått at dette kan bli en dyr affære hvis jeg kjøper alt nytt. Er det noen som har noen tips til hvordan jeg skal gå frem for å få tak i en brukt mast? Lurer også på om jeg kan gjøre det billigere ved å kjøpe dette i utlandet? Det er en pålitelig 13HK Yanmar ombord, så med tid og tålmodighet kan jeg frakte båten ganske lange distanser :) Masten som sto på tidligere var en 7/8 på 14,20 m. Den festes på dekkstaket. Båten ligger nå i Elsesro båthavn i Bergen. Håper på noen gode tips! Sitér dette innlegget Link to post
ravddo Svart 26.September.2011 Link til dette innlegget Svart 26.September.2011 Søk på riggverksteder og ring rundt. Du kan være heldig å finne et masterør som passer. Men vil nok komme på litt å tilpasse til båt. Hvis ikke kontakt benns i Sverige. Sitér dette innlegget www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
Havgap Svart 26.September.2011 Link til dette innlegget Svart 26.September.2011 Kan det funke med en Ballad-mast?? http://www.blocket.se/goteborg/Ballad_rigg_36178616.htm?ca=15&w=3 Sitér dette innlegget Link to post
Kvil Svart 26.September.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.September.2011 Takker for svar. Sjekket opp i om den Balladmasten kunne fungere, men desverre så var dette en dekksgjennomgående mast, og på min mamba er den festet på toppen av fordekket. Har kontaktet forskjellige forhandlere i Norge, Sverige og Danmark som jeg venter i spenning på svar fra. Noen tips til riggverksteder/forhandlere i andre land? Kanskje man kan gjøre en god deal i land som Tyskland, Polen eller Latvia? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.