Jump to content

bare å glemme å få solgt båten i høst?

Alternes.

Recommended Posts

Er markedet virkelig så dårlig at man ikke engang får solgt båten når den selges til spotpris??

Jeg har en kjempe fin plastsnekke med en forholdsvis ny motor som jeg har prøvd å selge i en tid nå, og det eneste jeg har fått av hendvendelser er en beskjeden mail!! jeg tar kun betalt for motoren=25 000 og motoren er bare noen få år gammel og kostet over 70 000 ny pluss at båten har nesten ny kalesje!!

båten er minimum verdt 40 000 og hva i all verden er som gjør at jeg ikke får solgt den for lusepenger???

KNS MEDLEM

båten er minimum verdt 40 000 og hva i all verden er som gjør at jeg ikke får solgt den for lusepenger???

Markedet vil ikke ha den... det kan være fordi:

at den er for dyr (markedet bryr seg ikke om dine vurderinger)

for få vet om den (for dårlig markedsføring, dårlige bilder?)

Årstid kan nok kansje veie opp for det over, men slik ståa er nå så har du noe som ingen vil ha og da må du gjøre noen endringer i budskap pris, markedsføring eller så må du nok vente og håpe at det kommer en kjøper som passer inn i dine kriterier,

mulig jeg tar feil, men skulle tro at dette overbygget bare skulle være et pluss? originalt kan man ikke engang stå oppreist i styrhuset i denne båten og forkorter også kalesjen som gjør den i stand til å takle mye mer sjøsprøyt. men men ikke vet jeg. jeg har selv funnet motorer som denne lagt ut på finn til samme prisen og da uten båt.

får jeg ikke solgt den knuser jeg blokka og hiver den på dynga! sån som den står nå er den bare et irritasjonsmoment og pengesluk! :smash:

KNS MEDLEM

Tror nok båten din er verdt mellom 25-35 000.-. Du presenterer den kanskje ikke helt fra den beste siden ved å legge ut bilder av oppvask, tomflasker og ymse rot. At bildene også er feil orientert er vel heller ikke så lurt.

Hvis jeg var deg ville jeg ryddet, malt og lakkert. Kanskje også ryddet litt i løse ledninger. Noen få timers jobb og båten ser fin og presentabel ut. Motoren din er absolutt ikke gammel og ser veldig fin ut. Ta nye bilder og finn frem bilder med båten i solskinn og selg den til våren. Fin fiskebåt for en pensjonist med begrenset økonomi.

Redigert av Winche-Lanche (see edit history)

Tror jeg hører på winche og tar litt mer presentable bilder og venter til våren, eller kanskje neste forslag å selge båt og motor hver for seg. vet ike helt hva som vil lønne seg? ser for meg at det kan bli vanskelig å bli kvitt en båt uten motor og da ender det bare opp med at jeg må punge ut en masse for å skrape den.

til andre kritikere så er jeg jo enig i at båten i seg selv ikke er noe å rope hurra for, men motoren derimot. så vil jeg også legge til at motoren er en overligger og ikke ble tatt i bruk før 2007. vis man kan regne slik på det. dette burde jeg kanskje føre inn i annonsen?

Redigert av Alternes (see edit history)

KNS MEDLEM

Etter mitt syn, er det staten sin feil at markede står stille. du har en båt som mange vil ha som førtste gangs båt men de gidder ikke ta båtførerprøven. 18hk er det, det står om. Hadde motoren været 18hk mindre hadde sen antagelig solgt lett til en ungsom som vil ha en festebåt/ turbåt. men etter det nye ( etterhvert litt eldre) regelverke så kan di ikke kjøpe den. selvom båten ikke går mer en 10 knop. Det er sikert noen over 16 år som og kansje ville ha hatt båten men ikke gidder/ ser vitsen med båtførerprøven. Og da ikke kan kjøpe båte.

lykke til med båtsalget :flag_bp::thumbsup:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...