Alternes. Startet 26.September.2011 Del på Facebook Startet 26.September.2011 Er markedet virkelig så dårlig at man ikke engang får solgt båten når den selges til spotpris?? Jeg har en kjempe fin plastsnekke med en forholdsvis ny motor som jeg har prøvd å selge i en tid nå, og det eneste jeg har fått av hendvendelser er en beskjeden mail!! jeg tar kun betalt for motoren=25 000 og motoren er bare noen få år gammel og kostet over 70 000 ny pluss at båten har nesten ny kalesje!! båten er minimum verdt 40 000 og hva i all verden er som gjør at jeg ikke får solgt den for lusepenger??? Sitér dette innlegget KNS MEDLEM Link to post
Don Meeko Svart 26.September.2011 Del på Facebook Svart 26.September.2011 Markedet står nesten stille på høsten, det er utpå vårparten at folk virkelig begynner å kjøpe og selge båt Sitér dette innlegget >>> END-OF-BULLETIN <<< Link to post
SRA Svart 26.September.2011 Del på Facebook Svart 26.September.2011 båten er minimum verdt 40 000 og hva i all verden er som gjør at jeg ikke får solgt den for lusepenger??? Markedet vil ikke ha den... det kan være fordi: at den er for dyr (markedet bryr seg ikke om dine vurderinger) for få vet om den (for dårlig markedsføring, dårlige bilder?) Årstid kan nok kansje veie opp for det over, men slik ståa er nå så har du noe som ingen vil ha og da må du gjøre noen endringer i budskap pris, markedsføring eller så må du nok vente og håpe at det kommer en kjøper som passer inn i dine kriterier, Sitér dette innlegget Link to post
Vegardos Svart 26.September.2011 Del på Facebook Svart 26.September.2011 kan du sende meg en im med link til finn på den båten?? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 26.September.2011 Del på Facebook Svart 26.September.2011 Plukk ut motoren, og selg den for 40.000,-. Det burde la seg greit gjøre. Deretter legger du ut båten til høystbydende over tusenlappen. Det er mange som trenger ny motor, men som ikke ønsker en båt med på kjøpet... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
soc Svart 26.September.2011 Del på Facebook Svart 26.September.2011 kan du sende meg en im med link til finn på den båten?? Jeg fant bare en snekke til salgs for 25000 i Nordland: https://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=29560853 Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 26.September.2011 Del på Facebook Svart 26.September.2011 Jeg fant bare en snekke til salgs for 25000 i Nordland: Og den er verken av plast eller har nesten ny motor... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Alternes. Svart 26.September.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.September.2011 nei nei, ikke den!! vet ikke hvordan jeg legger til link så jeg skriver finn koden her. finn 30710391 Sitér dette innlegget KNS MEDLEM Link to post
Hansi Svart 26.September.2011 Del på Facebook Svart 26.September.2011 Jeg har en kjempe fin plastsnekke med en forholdsvis ny motor som jeg har prøvd å selge i en tid nå, Vel, ny og ny. Når motoren er 14 år gammel er den etter mitt syn ikke ny men godt brukt. Sitér dette innlegget Link to post
Vegardos Svart 26.September.2011 Del på Facebook Svart 26.September.2011 motoren er bare noen få år gammel tror du må finne fram en kalender.. motoren er 14 år gammel, det er ett stykke unna "noen FÅ år" gammel.. Sitér dette innlegget Link to post
Alternes. Svart 26.September.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.September.2011 ja det kan være. men tatt i betrakting at disse båten legges ut for 40 000 med motorer fra begynnelsen av 70 tallet, synes du denne båten er dyr??? hva skulle den i så fall være verdt? 5000? Sitér dette innlegget KNS MEDLEM Link to post
andk Svart 26.September.2011 Del på Facebook Svart 26.September.2011 helt enig...tror kanskje 25k er det maks du kan få for den båten uansett..så...:/ alt som ikke er originalt går tungt for tiden(tipper det overbygget ikke er originalt) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 26.September.2011 Del på Facebook Svart 26.September.2011 Det der er jo masse båt for 28' ! Tror ikke det er prisen som er feil i alle fall.. Ble litt skjev i nakken av å se på den bare Sitér dette innlegget Link to post
Alternes. Svart 26.September.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.September.2011 mulig jeg tar feil, men skulle tro at dette overbygget bare skulle være et pluss? originalt kan man ikke engang stå oppreist i styrhuset i denne båten og forkorter også kalesjen som gjør den i stand til å takle mye mer sjøsprøyt. men men ikke vet jeg. jeg har selv funnet motorer som denne lagt ut på finn til samme prisen og da uten båt. får jeg ikke solgt den knuser jeg blokka og hiver den på dynga! sån som den står nå er den bare et irritasjonsmoment og pengesluk! Sitér dette innlegget KNS MEDLEM Link to post
Fru Jacobsen Svart 26.September.2011 Del på Facebook Svart 26.September.2011 Knus blokka du, hva i all verden hadde du egentlig forventet å få for det greiene der?? Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Alternes. Svart 26.September.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.September.2011 Tydeligvis for mye. Sitér dette innlegget KNS MEDLEM Link to post
Winche-Lanche Svart 26.September.2011 Del på Facebook Svart 26.September.2011 (redigert) Tror nok båten din er verdt mellom 25-35 000.-. Du presenterer den kanskje ikke helt fra den beste siden ved å legge ut bilder av oppvask, tomflasker og ymse rot. At bildene også er feil orientert er vel heller ikke så lurt. Hvis jeg var deg ville jeg ryddet, malt og lakkert. Kanskje også ryddet litt i løse ledninger. Noen få timers jobb og båten ser fin og presentabel ut. Motoren din er absolutt ikke gammel og ser veldig fin ut. Ta nye bilder og finn frem bilder med båten i solskinn og selg den til våren. Fin fiskebåt for en pensjonist med begrenset økonomi. Redigert 26.September.2011 av Winche-Lanche (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lovart låring Svart 26.September.2011 Del på Facebook Svart 26.September.2011 Langt unna for å hente da... Mosjøen til Sarp blir en drøy beta for henting. Synd... Sitér dette innlegget Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
S/Y Emma Svart 26.September.2011 Del på Facebook Svart 26.September.2011 Eg synest det var ein ganske god pris på båten. Berre motoren er jo verd minst 28.000. Eg ville gjort som tidlegare foreslått her: selg båt og motor kvar for seg. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Alternes. Svart 26.September.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.September.2011 (redigert) Tror jeg hører på winche og tar litt mer presentable bilder og venter til våren, eller kanskje neste forslag å selge båt og motor hver for seg. vet ike helt hva som vil lønne seg? ser for meg at det kan bli vanskelig å bli kvitt en båt uten motor og da ender det bare opp med at jeg må punge ut en masse for å skrape den. til andre kritikere så er jeg jo enig i at båten i seg selv ikke er noe å rope hurra for, men motoren derimot. så vil jeg også legge til at motoren er en overligger og ikke ble tatt i bruk før 2007. vis man kan regne slik på det. dette burde jeg kanskje føre inn i annonsen? Redigert 26.September.2011 av Alternes (see edit history) Sitér dette innlegget KNS MEDLEM Link to post
sveini 95 Svart 26.September.2011 Del på Facebook Svart 26.September.2011 Etter mitt syn, er det staten sin feil at markede står stille. du har en båt som mange vil ha som førtste gangs båt men de gidder ikke ta båtførerprøven. 18hk er det, det står om. Hadde motoren været 18hk mindre hadde sen antagelig solgt lett til en ungsom som vil ha en festebåt/ turbåt. men etter det nye ( etterhvert litt eldre) regelverke så kan di ikke kjøpe den. selvom båten ikke går mer en 10 knop. Det er sikert noen over 16 år som og kansje ville ha hatt båten men ikke gidder/ ser vitsen med båtførerprøven. Og da ikke kan kjøpe båte. lykke til med båtsalget Sitér dette innlegget Link to post
Alternes. Svart 26.September.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.September.2011 Takk, en eventuell kjøper kan få med mitt båtførerbevis eller kanskje ikke Sitér dette innlegget KNS MEDLEM Link to post
Fru Jacobsen Svart 26.September.2011 Del på Facebook Svart 26.September.2011 Staten sin feil?? Heia BP . xx xxxx xx xxx xxxxxx xx xxxx xxx xxx xxx xxxxx xxxx xx xxxxxxxxxx Kommentar fra moderator: kommentar slettet Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Don Meeko Svart 26.September.2011 Del på Facebook Svart 26.September.2011 Er det staten sin feil at noen er for late til å ta prøven? Sitér dette innlegget >>> END-OF-BULLETIN <<< Link to post
finnmarken Svart 26.September.2011 Del på Facebook Svart 26.September.2011 Klart at den båten er verdt prisen. Overbygget er imidlertid ikke spesielt pent, og det er heller ikke orginalt. Da betyr det antakelig lite hvor billig båten selges. Om prisen er 26 000,- eller 40 000 betyr lite. Folk har penger nok hvis de har lyst på båten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.