småbåtentusiasten Startet 26.September.2011 Del på Facebook Startet 26.September.2011 Nyere modeller har en liten slangestuss montert, men det er vanskelig å se detaljene i online delekatalogen og hvor denne slangen fører hen. Fordelen er at man kan spyle ut saltvann for hver tur uten å kjøre motoren, bare koble til vannslangen på kaia. Noen som vet om evt mulige modifiseringer for å montere tilsvarende på denne modellen? Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 26.September.2011 Del på Facebook Svart 26.September.2011 Du har vel nesten denne løsningen du og : Nede på gearhuset står det wash på en skrue , denne kan byttes ut med en nippel som 1\2`` slange passer rett på . Bernt Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 6.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.August.2012 Mnja-nei. Litt tungvint å ha en nippel stående fast på gearhuset eller skru den ut/inn mens båten er på vannet. De nyere modellene har en splitt i kjølingen i motorhuset, derfra går det til en slangestuss. Dette kan enkelt kobles til og brukes uten at motoren går. Noen av "gamlekara" sier at det er helt unødvendig etter hver kjøring fordi vannet renner ut av motoren når man tilter den opp og at det er kun ved vinterlagring at det er nødvendig. Men Yamaha-manualen tilråder spyling etter hver gangs bruk i likhet med Honda og flere. Dyrt hvis noe tærer i stykker eller kjølevannskanaler tilstoppes. Sitér dette innlegget Link to post
Vegardos Svart 6.August.2012 Del på Facebook Svart 6.August.2012 Att det koster kan jeg bekrefte. Måtte bytte ut toppen på min 30hk yamaha i år.. det vær litt forskjell på ny og gammel.. https://baatplassen.no/bildearkiv/37/37406/imag0185.jpg Har forøvrig lagt merke til den wash-skrue, men nå lærte jeg hva den er til :) vet du hvor man får kjøpt slik stuss? Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 6.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.August.2012 Uffda. Men hvordan oppstod dette? Stussen fulgte med verktøyet på min. Men husker ikke om det var på Honda eller Yamaha. Lurer på om det ikke er samme gjenger på de motorene jeg har. Kjører forøvrig alltid i vanntank i lengre tid før vinterlagring, benytter ikke Wash nede på girhuset da. Sitér dette innlegget Link to post
GunR Svart 6.August.2012 Del på Facebook Svart 6.August.2012 Kjøp ny motor, ny garanti, lavere forbruk, og selg den gamle motoren til meg billi' Sitér dette innlegget Link to post
Vegardos Svart 8.August.2012 Del på Facebook Svart 8.August.2012 Uffda. Men hvordan oppstod dette? Vet ikke helt, kjøpte båt og motor i år. Mest sansynligviser det vel kjølevannet som har tæret toppen fra innsiden. Det er heldigvis en enkel sak å bytte.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.