Jump to content

Skroggjennomgående motorfeste på tresnekke. Vanlig?

Campingkongen79

Recommended Posts

Ønsker å kjøpe trebåt. Det kan godt være et prosjekt, siden høst og vinter er i anmarsj. Jeg har foreløpig tittet på noen få, en jeg kom over hadde en sabb diesel G 10 hk installert. Eieren hadde to motorfester som gikk tvers igjennom skroget, er dette vanlig? Sabb har jo ganske mye vibrasjoner og jeg ser for meg at det da kan bli problemer med vibrasjoner i skroget i forhold til tetthet. En annen ting jeg lurer på er hvot vanlig det er å finne blyplater på eldre trebåter? Hvor obs bør man være? Håper på tips fra dere som har kompetanse på området, da jeg anser megselv som novise innen trebåtsjangeren :)

prøv å få en båt som er laget i det beste materialet, sibirsk lerk.

Åja....? Mesteparten av den sibirske lerken vi får kjøpt kommer ikke fra Taigaen i Sibir, den kommer fra diverse plantasjer i Danmark som gror Sibirsk Lerk i ett forrykende tempo.

Å få tak i en båt bygd i saktevokst norsk trevirke er ikke nødvendigvis dårligere.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...