Jump to content

Hvor kjøper jeg store syrefaste bolter til treskøyte?

Seilskøyte

Recommended Posts

Jeg skal montere endel store/lange gjennomgående syrefaste skruebolter i min treskøyte. Jeg skal benytte M16 x 250mm og 300mm lengder. Eventuelt kan jeg bruke gjengestang og kutte egne lengder, men ulempen er da at jeg ikke får skruehode samt at det blir gjennomgående gjenger gjennom treverket som kan slite på treverket over tid. Er det noen som har tips hvor man får tak i billige bolter av denne dimensjonen? De er så fryktelig dyre her i Offshore-Stavanger. Hva er foresten vanlig å bruke som bolt for store treskøyter? Lager folk de selv? Tips mottas med takk.

Jeg har ikke selv kunnskap eller tilgang til dreibenk, mend det finnes sikkert folk som kan assistere meg med dette? Helst skulle jeg jo ønskt å kunne kjøpe bolter direkte, men jeg forstår at dette er svindyrt. Hvis man benytter stang er det da vanlig å ha mutter+skive i begge ender, eller smir man bolthode også? Jeg har kjøpt båten i tipp-topp stand. Skal nå rigge båten med baugspryd og er derfor i lærefasen vedrørende slik stor skuter.

78_308550355.jpg

For flere bilder - ta en kikk her:

https://www.facebook.com/pages/Fryden/182472021814613?sk=photos

Nummeret 316 - Hva betyr det? Jeg har sett A4 betegnelsen, er det noen forskjell? Jeg har funnet denne nettbutikken som sier de selger marine bolts billig.

Her bruker de forskjellige betegnelser som forvirrer, hva skal jeg evt. velge?

- A4 316 Stainless MARINE GRADE

- A4 Class 80 Strong Stainless

- A4 Stainless MARINE GRADE

http://www.boltmeup.com/index.asp

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...