Polarn Startet 27.September.2011 Del på Facebook Startet 27.September.2011 Spurte min lokale diesel guru her om dagen på hva deres priser lå på for overhaling av dyser. 800 - 1000,- per dyse sa de. Er dette vanlige priser? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Mizar Svart 27.September.2011 Del på Facebook Svart 27.September.2011 Helt vanlig, høres ikke dyrt ut. Sitér dette innlegget Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-) Link to post
lgboat Svart 28.September.2011 Del på Facebook Svart 28.September.2011 Er det demontert og levert på verkstedet? Og isåfall, hva bør prisen ligge på for en 4sylindret motor der verkstedet demonterer og monterer også? Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 7.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.April.2013 Er det noen som har sånt utstyr privat her? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
mah Svart 7.April.2013 Del på Facebook Svart 7.April.2013 http://biltema.no/no/Sok/?query=dysetester noen dyser justeres med shims, andre som ventilene på en motor. Sitér dette innlegget Link to post
Folk I Båt Svart 7.April.2013 Del på Facebook Svart 7.April.2013 (redigert) Om du kjøper den der testpumpa fra Biltema, noen nye dysespisser og fjærer evt shimms er du oppe i et adskillig høyere beløp enn den veldig greie prisen du er blitt forespeilet fra han guruen. Med på kjøpet får du også vissheten om at noe såpass vitalt som brennstoffventiler er tatt hånd om av en fagmann/guru. Redigert 7.April.2013 av Folk I Båt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mah Svart 7.April.2013 Del på Facebook Svart 7.April.2013 du trenger ikke justere en dyse som er ok. Det blir heller ikke gjort av ”fagmenn” å betale en tusenlapp for at noen skal gå over dysa med en stålbørste blir for drøyt. Det tar 1 min. Å konstatere om dysa er ok. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 7.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.April.2013 Jeg mener det ligger en video eller bilder her inne av en som hadde slikt utstyr til å teste. Tanken min er at jeg skal aldri ha båt med bensinmotor, samme med bobil som jeg har. Kunne vært en grei ting å lære seg og evt levere inn dyser som ikke er i henhold til specsa. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Ingar Svart 8.April.2013 Del på Facebook Svart 8.April.2013 Ligger masse DIY prosjekter på nettet, inkl. youtube videoer. Søk på pop tester Sitér dette innlegget Link to post
nimba Svart 8.April.2013 Del på Facebook Svart 8.April.2013 (redigert) Jeg mener det ligger en video eller bilder her inne av en som hadde slikt utstyr til å teste. Tanken min er at jeg skal aldri ha båt med bensinmotor, samme med bobil som jeg har. Kunne vært en grei ting å lære seg og evt levere inn dyser som ikke er i henhold til specsa. Kan det være dette bilde du har sett ? , jeg kjøpte min testpumpe utenlands , :smiley: Redigert 8.April.2013 av nimba (see edit history) Sitér dette innlegget REHAB PROSJEKT NIMBUS 4000 FB Link to post
Folk I Båt Svart 8.April.2013 Del på Facebook Svart 8.April.2013 (redigert) du trenger ikke justere en dyse som er ok. Det blir heller ikke gjort av fagmenn å betale en tusenlapp for at noen skal gå over dysa med en stålbørste blir for drøyt. Det tar 1 min. Å konstatere om dysa er ok. Skal vi holde oss til hva det ble spurt om i utgangspunktet?Trådstarter oppga pris på overhaling av brennstoffventiler. Ved overhaling følger obligatorisk utskifting av dysespisser, fjærer o.l. Han har fått en god pris. Redigert 8.April.2013 av Folk I Båt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 8.April.2013 Del på Facebook Svart 8.April.2013 du trenger ikke justere en dyse som er ok. Det blir heller ikke gjort av ”fagmenn” å betale en tusenlapp for at noen skal gå over dysa med en stålbørste blir for drøyt. Det tar 1 min. Å konstatere om dysa er ok. Hvordan vet en om en dyse er ok, uten at den er testet.. med blant annet å sjekke åpningstrykket og forstøvingen?? Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Polarn Svart 8.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.April.2013 (redigert) Det kan nok stemme ja nimba. Er det noen som vet delenr på dysene til TMD40A? Sjekker litt rundt og et par firmaer i sverige tilbyr overhalt dyser, tenkte jeg skulle sjekke ut dette. Redigert 8.April.2013 av Polarn (see edit history) Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
mah Svart 8.April.2013 Del på Facebook Svart 8.April.2013 Skal vi holde oss til hva det ble spurt om i utgangspunktet? Trådstarter oppga pris på overhaling av brennstoffventiler. Ved overhaling følger obligatorisk utskifting av dysespisser, fjærer o.l. Han har fått en god pris. Er det totaloverhaling av 4 dyser med bytting av all innmat inklusivt arbeidspenger? Om så er har han fått en meget god pris. Hvordan vet en om en dyse er ok, uten at den er testet.. med blant annet å sjekke åpningstrykket og forstøvingen?? Det er jo her denne dysetesteren kommer inn Sitér dette innlegget Link to post
Folk I Båt Svart 8.April.2013 Del på Facebook Svart 8.April.2013 (redigert) Prøv å lese selve starten på tråden. Overhaling er overhaling. Ikke trykkprøving. Redigert 8.April.2013 av Folk I Båt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 8.April.2013 Del på Facebook Svart 8.April.2013 Kan du forklare hvordan en overhaler en "dyse" (det heter brennstoffventil, dysen er en del av ventilen) uten å trykkprøve samt sjekke spredningen? Sitér dette innlegget Link to post
Folk I Båt Svart 8.April.2013 Del på Facebook Svart 8.April.2013 Det er ingen som sier at trykkprøving ikke inngår i å overhale en brennstoffventil. Men som sagt: å overhale en brennstoffventil (som trådstarter har fått pris på) er mye mer enn å bare sjekke åpningstrykk og spredning. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 8.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.April.2013 Det kan nok stemme ja nimba. Er det noen som vet delenr på dysene til TMD40A? Sjekker litt rundt og et par firmaer i sverige tilbyr overhalt dyser, tenkte jeg skulle sjekke ut dette. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Folk I Båt Svart 8.April.2013 Del på Facebook Svart 8.April.2013 (redigert) http://www.marinepartseurope.com/en/volvo-penta-explodedview-7744060-23-18348.aspx Det øverste nummeret som refererer til item 1 på delelista er en ny. Neste nummer som også refererer til item 1 er en bytteventil. Alle nummer på tegninga er VP nummer. Redigert 8.April.2013 av Folk I Båt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 8.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.April.2013 Nei, det stemmer ikke. Jeg sendte inn dette nr til forhandleren. Det måtte så Bosh eller annet merke pluss delenr på de. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
avmønstret5 Svart 8.April.2013 Del på Facebook Svart 8.April.2013 I praksis skifer en dyse dersom spredningen er håpløs. Eller man skifter hele ventilen. Sitér dette innlegget Link to post
Folk I Båt Svart 8.April.2013 Del på Facebook Svart 8.April.2013 (redigert) Vet ikke hvilken praksis du referer til. Polarn: VP sine delenummer burde jo være mer enn gangbart. Det er ihvertfall de numrene det refereres til ellers hos deleleverandører. Men Bosch sitt delenummer på denne er 0432297032. Redigert 8.April.2013 av Folk I Båt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 8.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.April.2013 ok, da sender jeg forhandler dette nr :) Hvordan fant du ut dette? Har forsøkt google, og det nærmeste jeg kom var Marine Parts. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Folk I Båt Svart 8.April.2013 Del på Facebook Svart 8.April.2013 Når jeg er hjemme på fri bruker jeg å ta jobber hos et serviceverksted for tyngre skipsmotorer. De har god tilgang til Bosch deleregistre siden Bosch, sammen med f.eks. L'orange, er av de største leverandørene av brennstoffutstyr til skipsdiesler av uansett størrelse. Går ut i fra at de brennstoffventilene du har åpner på mellom 180-190 bar. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.