-morten- Posted September 28, 2011 Share Posted September 28, 2011 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10030266 dette kan kalles å gå på! kikka på AIS sporet at båten hadde snudd 180 grader midt i leia i 11 tida og gått sørover igjen masjfart hele vegen rett mot land! Enten har rormannen sovna eller så har det vært noe galt med styremaskin! Quote Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post Share on other sites More sharing options...
Nils1 Posted September 28, 2011 Share Posted September 28, 2011 (edited) http://www.vg.no/nyh...?artid=10030266 kikka på AIS sporet at båten hadde snudd 180 grader midt i leia i 11 tida og gått sørover igjen masjfart hele vegen rett mot land! Det forklarer hvordan han klarte å havne der han gikk på - Hvor kan du se dette "AIS sporet" ? Hade vært interresant å se det -- er det en nettside eller ? Edited September 28, 2011 by Nils1 (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Christel III Posted September 28, 2011 Share Posted September 28, 2011 AIS Straumvik Quote MvhSimon Link to post Share on other sites More sharing options...
Bergen Posted September 28, 2011 Share Posted September 28, 2011 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10030266 kikka på AIS sporet at båten hadde snudd 180 grader midt i leia i 11 tida og gått sørover igjen masjfart hele vegen rett mot land! Sikker på at du ser på rett båt? Grunnstøtningen skjedde vel i 17 tiden og en klarer ikke seile 6 timer marsjfart på en kurs i dette området! Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Lovart låring Posted September 28, 2011 Share Posted September 28, 2011 Jeg finner ikke straumvik på live ships Quote Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post Share on other sites More sharing options...
-morten- Posted September 28, 2011 Author Share Posted September 28, 2011 jegg kikka på AIS like etter jeg så at den hadde gått på på nettet. nå er det ikke sikkert at alt er riktig på den nettbasserte AIS `en men etter denne jeg så kom den seilende nordover på morgenen.. passerte i det andre sundet så i 11 tida går sporet 180 grader midt i leia og den seiler sørover med ca 9 knop kursen rett på land Quote Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post Share on other sites More sharing options...
Frøken Fryd Posted September 28, 2011 Share Posted September 28, 2011 Jeg kikket på AIS tracket til Straumsvik i går like etter hendelsen og den har slettes ikke snudd 180 grader. Den kom nordfra, etter Bognestraumen har den holdt samme kursen frem til Håøy. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
-morten- Posted September 28, 2011 Author Share Posted September 28, 2011 http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Sovnet-p-broen-2583244.html Akkurat som jeg trodde! men er vel krav til mer en en person på broa vel på en 50m fraktbåt? Quote Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post Share on other sites More sharing options...
Frøken Fryd Posted September 28, 2011 Share Posted September 28, 2011 At han har sovnet er ikke så overaskende når man ser på ais tracket, den gikk bene veien rett i Håøy og autopiloten ser ut til å ha fungert bra. Men jeg finner ikke helt det du skriver om at den har snudd 180 grader, den må isåfall vere en god stund etter grunnstøtingen. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Frøken Fryd Posted September 28, 2011 Share Posted September 28, 2011 (edited) Bildet fra BT viser hendelsen greit, merk at båten gikk sørover. Den ble dyttet tilbake på sjøen med sin egen gravemaskin Edited September 28, 2011 by Frøken Fryd (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
-morten- Posted September 28, 2011 Author Share Posted September 28, 2011 det var det som kom opp når jeg tok siste spor, rett etter det hadde skjedd! jeg stoler ikke helt på dataene som kommer frem. tenkte å ta en printscreen men gjorde det ikke Quote Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post Share on other sites More sharing options...
Quaoar Posted September 28, 2011 Share Posted September 28, 2011 Off topic: marinetraffic.com/ais er skummel nettside. Mister fort en arbeidsdag, når man først har begynt å trykke rundt der Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Zenit Posted September 28, 2011 Share Posted September 28, 2011 men er vel krav til mer en en person på broa vel på en 50m fraktbåt? Ikke i dagslys Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
volfro Posted September 28, 2011 Share Posted September 28, 2011 Ais track må man vel generellt ta med en klype salt da eg flere ganger har sett båter gå over tørt land. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Frøken Fryd Posted September 28, 2011 Share Posted September 28, 2011 det var det som kom opp når jeg tok siste spor, rett etter det hadde skjedd! Jeg og kikket på dette like etter det var skjedd, og kursen var rett frem helt til den traff Håøy, den buen du ser i BT er når den går videre etter uhellet. Du ser også trekantene som viser kursene båten har hatt. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts