Norfront Posted September 28, 2011 Share Posted September 28, 2011 (edited) Jeg kjøpte ny Lowrance 5,5 HDS kombi kartplotter/ekkolodd i mars, men angrer sterkt på valg av størrelse. Jeg går normalt med både kart og ekkolodd på skjermen, og den føles alt for liten! Hvor stor må den være for å ha skikkelig overblikk, og hva kan jeg så gjøre? Er det ellers noen som vet om den fungerer med evt. pre-installert bakgrunnskart, eller må den ha installert Navionics-kartbrikke? Jeg har skrekk for undervanns- og plaskeskjær, og ønsker meg den beste kartinformasjonen som er tilgjengelig for Vestlandet. Hva kjøper jeg da? Edited September 28, 2011 by Norfront (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Hans_K Posted September 28, 2011 Share Posted September 28, 2011 Skal du ha både kart og ekkolodd oppe samtidig og ha rimelig grei størrelse på begge vinduene, må/bør du opp i en 10" skjerm (minst). Hans K Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Roall Posted September 28, 2011 Share Posted September 28, 2011 Kjøp deg en Lowrance HDS kartplotter i 7" eller 8" og koble den sammen med hds5`n via kabel. Da kan du dele bildene mellom skjermene som du selv ønsker! 5" ekkolodd, 7" kartplotter eller omvendt hvis du ønsker. Koster noen lapper da, men skal være en svært god kombiløsning. Quote For tiden båtløs. Link to post Share on other sites More sharing options...
-morten- Posted September 29, 2011 Share Posted September 29, 2011 Hei har en 5" GPS MAP fra Garmin og opplever ikke 5" skjerm som for liten i en 19 fots daycruiser i hvertfall! kjører lengre ettapper med kun navigasjonskart men lett å skifte mellom enkel og dobbelskjerm. Tror oppløsningen har mye å si for om plotteren er god å se. det er ihvertfal krystalklart hod meg og ville ikke vært så mye bedre med lit større skjerm men kunne vel ha fått større overblikk. dybdedata får du jo på navigasjonsdisplayet så jeg har ikke behov for ekkolodd bildet når jeg kjører lengre strekk, bruker uansett papirkart til det store overblikket om jeg er på ukjendte steder! Quote Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts