Jump to content

VP MD11c mistet oljetrykk og hylelyd


Sleipner93

Recommended Posts

Hei.

 

Skulle flytte båten til en kai for å få løftet ut motoren for skifting av gjennomføringer, slangeklemmer på motoren og stor service. På vei bort så mista jeg oljetrykk og det kom hylelyd ifra motoren og motoren stoppet. Motoren kilte seg ikke den gikk fortsatt rundt rett etter hendelesen. Gikk 10 timer med båten helgen før uten problemer eller at oljelampen lyste. Nå lurer jeg på, hva kan ha gått galt? Har fått motoren på verkstedet og demontert veivhusluker, toppdeksel får en kjapp inspeksjon har til nå ikke sett noe store skader, har også demontert oljepumpa som så grei ut, ikke noe ekstrem slitasje.

 

Har lest noe om at trykket mistes om den suger falsk luft ved påfyllingen av oljen. Noen som vet noe om dette?

 

Og ikke minst, hvor får jeg billigst deler til denne om det evt er et lager som er blitt skikkelig skjært. Trenger også komplett pakningsett isåfall.

 

Mvh

 

Sleipner93

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...