Kaptein Fredrik Posted September 29, 2011 Share Posted September 29, 2011 Heisann. Ble spurt om jeg ville overta en stållivbåt med en yanmar i. Yanmaren er kanskje sprukket grunnet at de ikke brukte frostvæske på den. Den er en 2 sylindret sjøvannskjølt diesel. Om jeg får denne billig, bør jeg selge den videre mot å tjene en liten sum på dette? Eventuelt gi bort/selge båten og ha motoren i garasjen for å mekke på og så selge. Eieren vil ikke tjene penger på den og vil bare bli kvitt den, og ingen forpliktelser ved videre salg. Jeg prøvde å snu på svinghjulet, og denne gikk an å turne rundt, men standen på motoren er ukjent. Det har har vært hull i opplagspresseningen og det har samlet seg masse vann i båten. Det har kanskje rent vann i peilepinnehullet. Jeg skal ta med fattern bort og se på "vraket" en dag. Jeg har bilder på kameraet hvis dere vil se. På forhånd takk Mvh Kaptein Fredrik Quote Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester Eberspächer D3LCC Link to post Share on other sites More sharing options...
finnarne Posted September 29, 2011 Share Posted September 29, 2011 Vi vil alltid ha bilder :) Quote Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post Share on other sites More sharing options...
Lazyjack Posted September 29, 2011 Share Posted September 29, 2011 (edited) Livbåt i stål??? Sikker på at det ikke er aluminium??? Edited September 29, 2011 by Lazyjack (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Kaptein Fredrik Posted September 29, 2011 Author Share Posted September 29, 2011 Klinket stål, som titanic. Mulig det faktisk er alu, men ihvertfall klinket metall Quote Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester Eberspächer D3LCC Link to post Share on other sites More sharing options...
hanto1 Posted September 29, 2011 Share Posted September 29, 2011 Er båten tilnærmet gratis har du vel lite å tape annet enn arbeidstimer, skjønt verdien av eldre saltvannskjølte motorer ikke er all verden. Ellers er deleprisene på Yanmar stive så det er begrenset hvor mye man kan bytte før man går i tap mht videresalg. Er toppen hel og i god stand er denne verd noen kroner ( koster ca 25 lapper ny) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Kaptein Fredrik Posted September 29, 2011 Author Share Posted September 29, 2011 Etter hva jeg tror, så har motoren ikke vært brukt på sikkert 5-10 år, og den har nok bare gått i ferskvann Men fullt mulig at den er klar for å kastes. Quote Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester Eberspächer D3LCC Link to post Share on other sites More sharing options...
Kaptein Fredrik Posted September 29, 2011 Author Share Posted September 29, 2011 Som dere ser, så er det mye vann i båten. Jeg skal stikke bort til den nå og ta en titt igjen. Quote Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester Eberspächer D3LCC Link to post Share on other sites More sharing options...
tb55 Posted September 29, 2011 Share Posted September 29, 2011 Båten er av aluminium, og etter hva jeg erfarer er det rimelig god pris hos skrotnisse for alu. derom prosjektet feiler..... Men motoren så da fin ut utvendig, i forhold til mange prosjekt-motorer som jeg har sett, og som har blitt vekket til live igjen. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Kaptein Fredrik Posted September 29, 2011 Author Share Posted September 29, 2011 Hadde med fattern til båten i dag. Var ett par hundre liter vann i kjølen. Båten er av aluminium ja. Blir å ta en telefon i morra Quote Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester Eberspächer D3LCC Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.