Jump to content

Gåten med rurskjell og groe kan være løst

bjolsen

Recommended Posts

*Laktoner er en gruppe av kjemiske stoffer som kan betegnes som sykliske estere. γ-laktoner (fem atomer i ringen) og δ-laktoner (seks atomer i ringen) er de mest stabile strukturene. Laktoner finnes naturlig i blant annet eiketrær, og er et av stoffene som er med å gi smak på whisky. (kilde: Wikipedia)

Får unne bunnstoffet en real klonk med "Jack Daniels" ..... :cheers_wine:

Redigert av bombom (see edit history)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"Båter" er av TRE.... ;-)

SY LADY DAY - LI 6944 - MMSI 258144350 (ikke aktivert!)

Men hvilket bunnstoff har de brukt som referanse mon tro.

Hadde dette vert på min båt ville det ikke vert forskjell på det bunnstoffet jeg normalt benytter og det nye med lurium i.....

Det er vel ikke et utbredt problem med groe av rur på skrog som er smurt med selvpolerende bunnstoff??

Synes det hadde vert mye bedre om de kom opp med noe som var egnet til propeller/drev.

Det bildeeksempelet der var noe av det mest idiotiske eg har sett. Ikkje engang en stein vil få så mye rur på seg på så kort tid samt å hevde at båten har gått i normal trafikk i 4 mnd :rolleyes: Når en planende båt har reine korallrevet under seg på så kort tid har den gjort alt annet enn gått i normal trafikk.

Evt så mangler også resten av setningen *Den grodde delen er malt med vanlig bunnstoff* for 5 år siden og har vært høytrykksspylt mange ganger siden da.

Har aldri opplevd rur på sjølve båten, kun på metalliske deler av drev/påhengs som ikkje ligger i fartsstrømmen

Redigert av Plutonium (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...