Servicemannen Startet 30.September.2011 Link til dette innlegget Startet 30.September.2011 Har Perkins 4.236 Lowline fra ´86 i båten. På de siste har den gått på 3 sylinder og de kommer røk ut av eksos. Den lukter vont og tider på etterbrenning av diesel i eksos. Toppen byttet jeg i fjor og har kjørt motor ca 100 timer. Med motor gående kan jeg ikke se i gjennom lille lokket olje flyte oppe i toppen men oljetrykk er bra. Utlufting er helt normal som tider på at stempelringer er i orden. Motor er ikke min sterke side og jeg lurer på om dyse har blitt defekt plutselig eller om de kan ha noe med smøring i toppen å gjøre. Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Mix Svart 30.September.2011 Link til dette innlegget Svart 30.September.2011 Høres ut som et dyseproblem ja. Det er ihvertfall det første jeg ville ha sjekket. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 30.September.2011 Link til dette innlegget Svart 30.September.2011 Løs mutteren på dyserøret på en dyse mens motoren går, og sjekk reaksjonen. Om den reagerer med endring av gangen, stram til og prøv neste. Når du kommer til en der motoren ikke endrer gange når du løsner mutteren, da har du funnet den defekte dysen. Demonter dysen, og lever den inn til sjekk. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 30.September.2011 Link til dette innlegget Svart 30.September.2011 For en tid siden sjekket jeg pris på 4 stk dyser til samme motor hos Økonomideler. Kostet ca 1000 kr... for 4 stk. billig synes jeg. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Servicemannen Svart 1.Oktober.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2011 Takk for innspil, bestiller nye dyser hos Økonomideler. Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Nemo Svart 1.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2011 Selv om du har bestillt nye dyser vil jeg absolutt anbefale at du gjør testen som index har beskrevet. Da vil du vite hvor den defekt dysen står, eller om det er flre dyser som ikke er friske. Det kan jo være andre ting som er årsaken til problemet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.