Jump to content

Vet du om en bra plass i Kristiansand å sette krabbeteine?


Sjøogvind

Recommended Posts

Nå kjenner ikke jeg til område. Men vist du er litt kjent da, så setter du teiner der det er sandbunn, og fra 6 meter og dypere.

Jeg fisker på møre, som er litt pittelite stykke unna, men setter jeg på 10-15 meter og sandbunn, så er krabbe fiske ganske idiot sikkert.

 

Lykke til :smiley:

Båter jeg har nå: Atlantic 400ST Uten motor for tiden* Øien 530F og Yamaha 40HK 4 takt * Liten tre pramme

Båter har hadde tidligere: Finnøy 26 fots sjark og 10 hk sabb diesel

Kval kjøtt e mat, og gått e d å.

Link to post
Share on other sites

Hvor har du båten?

 

Et godt stykke ut i byfjorden er ofte bra, feks inn mot holmene/øyene mellom byfjorden og Flekkerøya. Hummerfiske begynner btw på mandag så du blir ikke alene på fjorden i høstferien. Sett deg godt inn i regler vedr fluktåpninger og merking av dobbene.

Link to post
Share on other sites

Feil igjen....

Det står ingenting om første trekket:

 

På kyststrekningen fra svenskegrensen til og med Sogn og Fjordane fylke er det tillatt å fange hummer i perioden fra 1. oktober klokken 08.00 til og med 30. november. For resten av landet er fisketiden fra 1. oktober klokken 08.00 til og med 31. desember.

 

http://www.fiskeridir.no/fritidsfiske/hummerfiske

 

For noen år tilbake var det slik at dersom fredningstiden utløp en lørdag eller søndag skulle første fiskedag utsettes til den første påfølgende hverdag kl. 0800.

 

Denne bestemmelsen er nå opphevet og hummerteiner kan derfor settes ut i sjøen 1. oktober 2011 kl 0800.

Redigert av Stiffler (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Du kan vel trekke på lørdagen, men så blir neste på mandag.... :worry: ?

 

Sitat:

http://www.fiskeridir.no/fritidsfiske/hummerfiske

Bestemmelsen om at det i perioden fra 1. oktober til 31. desember er forbudt å sette eller trekke teiner på kyststrekningen Vest-Agder til grensen mot Sverige fra og med lørdag klokken 24.00 til og med søndag klokken 24.00 står fast, (jf. utøvelsesforskriften § 35 (2)).

 

Jeg trodde det gjalt til Sogn og Fjordane, men slik jeg leser det gjelder det "sørlandet" og østover...?

Redigert av Hafrsfjord (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hvor har du båten?

 

Et godt stykke ut i byfjorden er ofte bra, feks inn mot holmene/øyene mellom byfjorden og Flekkerøya. Hummerfiske begynner btw på mandag så du blir ikke alene på fjorden i høstferien. Sett deg godt inn i regler vedr fluktåpninger og merking av dobbene.

 

Takk for tips. Utsiden av Dvergsøya er kanskje bra også?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...