Sjøogvind Startet 30.September.2011 Del på Facebook Startet 30.September.2011 Vil gjerne ha så mange krabber som mulig. :) Sitér dette innlegget Link to post
ags88 Svart 30.September.2011 Del på Facebook Svart 30.September.2011 Nå kjenner ikke jeg til område. Men vist du er litt kjent da, så setter du teiner der det er sandbunn, og fra 6 meter og dypere. Jeg fisker på møre, som er litt pittelite stykke unna, men setter jeg på 10-15 meter og sandbunn, så er krabbe fiske ganske idiot sikkert. Lykke til Sitér dette innlegget Båter jeg har nå: Atlantic 400ST Uten motor for tiden* Øien 530F og Yamaha 40HK 4 takt * Liten tre pramme Båter har hadde tidligere: Finnøy 26 fots sjark og 10 hk sabb diesel Kval kjøtt e mat, og gått e d å. Link to post
Roger jo Svart 1.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2011 For noen år siden var det krabber ved Revholmane / Sjursøya, mulig de har krabbet over til Kjeltring-hl - Prestøya. En skulle heller tru at du får problemer med å sette ut teiner, er det en ledig plass så er det for dypt. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Sjøogvind Svart 1.Oktober.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Oktober.2011 Takk for tips. :) Sitér dette innlegget Link to post
fleggis Svart 1.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2011 Hvor har du båten? Et godt stykke ut i byfjorden er ofte bra, feks inn mot holmene/øyene mellom byfjorden og Flekkerøya. Hummerfiske begynner btw på mandag så du blir ikke alene på fjorden i høstferien. Sett deg godt inn i regler vedr fluktåpninger og merking av dobbene. Sitér dette innlegget Link to post
Stiffler Svart 1.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2011 Hummerfiske begynner btw på mandag så du blir ikke alene på fjorden i høstferien. Nei. Hummerfisket startet idag 1. oktober :) Sitér dette innlegget Link to post
fleggis Svart 1.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2011 Det er jammen sant, men første trekket er på mandag Sitér dette innlegget Link to post
Stiffler Svart 2.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2011 (redigert) Feil igjen.... Det står ingenting om første trekket: På kyststrekningen fra svenskegrensen til og med Sogn og Fjordane fylke er det tillatt å fange hummer i perioden fra 1. oktober klokken 08.00 til og med 30. november. For resten av landet er fisketiden fra 1. oktober klokken 08.00 til og med 31. desember. http://www.fiskeridir.no/fritidsfiske/hummerfiske For noen år tilbake var det slik at dersom fredningstiden utløp en lørdag eller søndag skulle første fiskedag utsettes til den første påfølgende hverdag kl. 0800. Denne bestemmelsen er nå opphevet og hummerteiner kan derfor settes ut i sjøen 1. oktober 2011 kl 0800. Redigert 2.Oktober.2011 av Stiffler (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 2.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2011 (redigert) Du kan vel trekke på lørdagen, men så blir neste på mandag.... ? Sitat: http://www.fiskeridir.no/fritidsfiske/hummerfiske Bestemmelsen om at det i perioden fra 1. oktober til 31. desember er forbudt å sette eller trekke teiner på kyststrekningen Vest-Agder til grensen mot Sverige fra og med lørdag klokken 24.00 til og med søndag klokken 24.00 står fast, (jf. utøvelsesforskriften § 35 (2)). Jeg trodde det gjalt til Sogn og Fjordane, men slik jeg leser det gjelder det "sørlandet" og østover...? Redigert 2.Oktober.2011 av Hafrsfjord (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjøogvind Svart 2.Oktober.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Oktober.2011 Hvor har du båten? Et godt stykke ut i byfjorden er ofte bra, feks inn mot holmene/øyene mellom byfjorden og Flekkerøya. Hummerfiske begynner btw på mandag så du blir ikke alene på fjorden i høstferien. Sett deg godt inn i regler vedr fluktåpninger og merking av dobbene. Takk for tips. Utsiden av Dvergsøya er kanskje bra også? Sitér dette innlegget Link to post
fleggis Svart 3.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2011 Helt sikkert men fin hele veien ut på den siden av fjorden også, se an værmeldingen litt før du setter og legg heller i le av holmer og øyer. Er ganske værhardt der når det blåser vestfra Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.