Jump to content

Mercruiser 350 EFI/MP stopper etter rusing.


eMTea

Recommended Posts

Hei!

Topic er litt vanskelig å formulere så prøver igjen.

Jeg har en 350EFI m/Bravo One, som stopper hvis jeg ruser den opp i fri, og slipper den tilbake på tomgang, når turtallet synker går den helt ned og stopper.

 

Dette kan også skje ved manøvrering f.eks ved fortøyning. Det kan være litt ekkelt, for med 24" propell så syntes jeg den går litt fort på tomgang.

 

Hva kan forårsake denne stoppen? Treg tomgangsregulator?

Link to post
Share on other sites

Kan ha sammenheng med hvilke typer tennplugger du bruker. Har erfart dette med Denso og NGK men ikke Bosch og AC.

 

De 2 først nevnte er bedre plygger men kan være mis-match mot programmet som styrer servomotoren for tomgangen.

Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... :yesnod:

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Kan det være så enkelt som at tomgangsturtallet er for lavt og må justeres opp?

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening

Link to post
Share on other sites

Det er garantert en mis-match mellom denso/NGK plugger og reguleringen av tomgangen. Har det samme på min MPI. Det er ikke noe feil med pluggene du bruker de er de beste men akkurat her krasjer det. Har testet ut dette flere ganger ved bytte mellom forskjellige typer tennplugger.bruker NGK. Jeg er bare litt nøye med å ikke slå av gassen for raskt. Kan være litt kinkig ved rask småmanøvrering i trange områder men om dette er et problem for deg løserfeks Bosch Super 4 eller AC Delco problemet. NGK gir betydelig mindre vibrasjoner, mykere gange og litt lavere forbruk.

 

Styringen til tomgangen kan sikkert omprogrameres slik at problemet blir borte men dette er neppe verdt prisen.

Redigert av Bay_liner (see edit history)

Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...