Dan99el Startet 4.Oktober.2011 Link til dette innlegget Startet 4.Oktober.2011 Rekke følke på hvordan jeg skal slipe ned? Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 4.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2011 Jeg ville startet med å bruke pussepapir på 120 til ujavnheter blir borte.evt bruk sparkel der det er nødvendig. Gå gradvis opp til 420 papir. gjør skikkelig reint med vann så mesteparten av støvet blir borte, og deretter rengjør med aceton, så fettstoffene forsvinner. Legg på et strøk med grunning, vannslip med fint papir, og rengjør igjen. grunn ett strøk til, og vannslip igjen. Vær nøye med rengjøringen, den er alfa og omega for et pent sluttresultat. Velg lakk av god kvalitet og sprøytelakker. Det gir det klart peneste resultat. Om du ikke er veldig nøye kan du få et veldig godt resultat med rulle og fordriver også. Passpå at det temparatur og vindforhold er gunstige når du lakkerer, om du ikke har en lakkboks å stå i. Fukt gulv bakke med vann, så slipper du at støv virvler opp. Det finnes mange gode prosjekttråder om dette temaet, så jeg anbefaler deg å søke på forumet. Her er tråden på min gamle Mørebas Lykke til med prosjektet ditt. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Scand 7100 Svart 4.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2011 Gratulere med kjempe båt. hadde samme båt da jeg var ungdom.. Hadde 115 mariner og stereo. Bruk og følg Jotun sine anbefalinger og fremgangs måte. Toppers produkter men dyrt. Sitér dette innlegget Scand Dynamic 7100 5,7 volvo penta 290DP-A 1990 modell "Lysholm 2,5" 26"Tresnekke sabb 6-12 semidiesel 1950 modell Link to post
Dan99el Svart 4.Oktober.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2011 Tusen takk for det! Har en 150 hk yamaha v6 som jeg skal på. Har støpt nytt akterspeil, og da forsterket jeg det! så dette kan bli moro og få testet! Sitér dette innlegget Link to post
Scand 7100 Svart 5.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2011 De der høres ut som ett super prosjekt.. kankje det er gamle båten min. den var blå med hvit stripe og en tynn oransje stripe øverst. 3 teak staver på dekk og rails bak og en vannski stang forran motoren. den var steik fin . den hadde noe grums i akter enden da jeg solgte den for 5 år siden.. Sitér dette innlegget Scand Dynamic 7100 5,7 volvo penta 290DP-A 1990 modell "Lysholm 2,5" 26"Tresnekke sabb 6-12 semidiesel 1950 modell Link to post
pegasusa Svart 5.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2011 Hei Fyll alle skader med sparkel, grovpuss sparkel, etter fyll med sparkel der det er nødvendig fres over med en eksenterslipe med 100-120 papir ,bruk deretter 400 våtslipepappir, dette er fort gjordt å blir mer en bra nok Sjekk tråden finnsport 500, eg er akurat ferdig med samme jobben plus litt til Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.